آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی:

من یقین دارم نسلی تربیت می‌شود که تحولات اساسی بیاورد


رییس جمهورغنی که قبل از ظهر امروز در مراسم آغاز امتحان جمعی معلمین شهرکابل در تالار لوی جرگه صحبت می‌کرد، گفت: من یقین دارم که نسلی از دست شما معلمین تربیت خواهد یافت که تحولات اساسی را در کشور بیاورند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی گفت: اگر فساد در جای دیگر باشد، شاید باعث هدر رفتن چند هزار پول می‌گردد، اما فساد در وزارت معارف باعث ازبین رفتن نسل‌ها می‌شود، به همین دلیل فیصله نمودیم تا شفافیت کامل در استخدام معلمین وجود داشته باشد.
رییس جمهور غنی با بیان این که «تشکر از اعتماد تمام شما بالای این پروسه» گفت: اگر شما باور نداشته باشید و اشتراک نکنید، پروسه‌ها به نتیجه نمی‌رسد.
رییس جمهورافزود: تعهد ما این است که استخدام‌ها در تمام ادارات بر اساس پروسه شفاف صورت گیرد.
آقای غنی گفت: رقابت آزاد، اعتماد و مساوات مرد و زن را تضمین می‌کند و این رقابت آزاد است که شما را از یک‌دیگر تفکیک می‌کند.
وی خطاب به نسل نوین گفت: آینده افغانستان را به شما می‌سپارم، زیرا مغزهای فعال و دستان قوی شما است که این کشور را به تحرک می‌آورد.
غنی علاوه کرد، حضور شما به من اطمینان می‌دهد که در مقابل افراد فاسد و متعصب با جرئت بیشتر بایستم و برای شان بگویم که افغانستان به همه افغان‌ها تعلق داشته و کسی به دیگری برتری ندارد.
غنی می‌گوید: تجارب بین‌المللی نشان داده‌ است که با تربیت یک مرد، یک نسل تغییر می‌کند، اما با تربیت یک زن، پنج‌نسل، من یقین دارم نسلی تربیت خواهد یافت که به افغانستان تحولات اساسی را بیاورد.
محمداشرف غنی گفت، پس از ۲۴ سال جدایی از وطن، معلم، کتاب و مکتب باعث شد تا دوباره برگردم، زیرا برای من درس تعهد و محبت با وطن را آموختانده بود و آرزو دارم که از برکت شما این میراث بزرگ حفظ و تقویت گردد.

رییس جمهور غنی از وزارت معارف به خاطر اقدامات اصلاحی‌شان قدردانی کرده گفت، فساد در وزارت معارف، نسل‌ها و اعتماد را از بین می‌برد.
وی اضافه کرد که هیچ انسان، بی‌عدالتی را فراموش کرده نمی‌تواند، هدایت من این است که همه بست‌های معلمین به رقابت آزاد سپرده شود و معلمین به شکل شفاف استخدام شوند.
در همین حال، نجیب‌الله خواجه‌عمری وزیر تحصیلات عالی صحبت کرد و این گام ارزنده را در جهت شفافیت و حکومت‌داری خوب به رییس جمهور و ملت افغانستان تبریک گفت.
وی ضمن ارائه معلومات در مورد امتحان بست‌های ملکی اطمینان داد که براساس هدایت رییس جمهور این پروسه به شکل شفاف و هدف‌محور انجام خواهد یافت.
احمد نادر نادری رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی در مورد ثبت‌ نام کاندیدان بست‌های ملکی در سراسر کشور معلومات داده گفت: در تاریخ کشور برای اولین‌بار است که بست‌های ملکی به این پیمانه به رقابت آزاد گذاشته می‌شود و در مدت کم این روند تکمیل می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا