آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

کارشناسان مالی بین‌الملل:

عربستان می‌کوشد با افزایش فروش نفت ترامپ را خشنود کند

عربستان سعودی زیر فشار دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می‌کوشد تولید نفت را افزایش دهد.



عربستان سعودی زیر فشار دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می‌کوشد تولید نفت را افزایش دهد.
تولید نفت خام عربستان ماه گذشته طی سه سال اخیر افزایش یافته است، چنانچه رییس جمهور امریکا از متحد خود خواسته است تا کمک کند قیمت تیل را کاهش داده و شکاف عرضه که توسط تحریم‌ها علیه ایران ایجاد شده بود، پر کند.
به نقل از اندیپندنت، عربستان سعودی می‌کوشد به همان اندازه‌ای که امیدوارند، نفت اضافی را به فروش برساند و به طور خصوصی از این که ممکن است شیرها را خیلی سریع باز کرده باشند، رنج می‌برند.
در همین حال، «مارتین رتس» استراتژیست جهانی نفت در مورگان استنلی، گفته است:« عربستان سعودی و چندین کشور عضو (اوپک) صادرات را به شدت پیش از تحریم‌های ایران افزایش داده‌اند و عدم هماهنگی زمانی آن، فشار را بر قیمت نفت وارد می‌کند.»
براساس بیانیه روز پنج‌شنبه وزارت انرژی عربستان، صادرات این ماه به طور کلی با مقادیر ماه جون هماهنگ خواهد بود و در ماه آگست به میزان ۱۰۰،۰۰۰ بشکه در روز کاهش خواهد یافت.
بیانیه عمومی نادر از وزارت انرژی عربستان سعودی در اوایل این هفته می‌تواند به عنوان تصویری از نگرانی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.
از سویی هم، قیمت‌ها به حدود ۷۳ میلیون دالر رسیده است؛ چرا که لیبیا تولیدات متوقف شده را بازسازی می‌کند و جنگ تجاری امریكا و چین، باعث ترس از تقاضای بیشتر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا