آخرین اخبارافغانستانسیاست

سید علی‌رضا محمودی به مناسبت عید:

آتش‌بس عید زمینه مغتنم برای آغاز مذاکرات میان‌افغانی است

سید علی‌رضا محمودی در پیامی به مناسبت عید قربان، بر ادامه آتش‌بس پس از عید قربان تاکید نموده و آن را زمینه مغتنم برای آغاز فرایند سیاسی مذاکرات میان‌افغانی و دست یافتن به صلح پایدار دانسته است.


به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان در پیامی به مناسبت عید قربان، خواستار ادامه آتش‌بس پس از ایام عید شده است.
متن کامل پیام:
عید قربان محراب بندگی و آستان تقرب به انسانیت است
عید قربان جلوه گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان حنیف است و فصل قرب مسلمانان به خداوند در سایه عبودیت. عید قربان، یعنی فدا کردن همه «عزیزها» در آستان «عزیزترین» و گذشتن از همه وابستگی‌ها به عشق مهربان ترین.
ایام‌الله عید قربان در شرایطی فرا رسیده که میهن ما در آستانه تحولی بس عظیم و دیگرگونی نهایت سترگ قرار دارد.
آتش‌بس موقت و زمینه برگزاری گفت‌وگوهای مستقیم میان‌افغانی در چنین شب و روزی، حلاوت عید را به رغم سال‌ها سختی و مشقت، دو چندان شیرین می‌کند.
ما آتش‌بس را زمینه مغتنم برای آغاز فرایند سیاسی مذاکره و ختم کامل جنگ دانسته و از طرف‌های سیاسی در داخل نظام و گروه طالبان می‌خواهیم که با تمدید آتش‌بس، گامی بلند به سوی میز مذاکره بردارند.
بدینوسیله، حلول ایام عید سعید قربان را برای ملت عزیز خویش تبریک و تهنیت عرض نموده و از بارگاه ایزد منان، عید پر از خوشی و شادی برای شما خواهانیم.
دعا می‌کنم خداوند متعال، به آبروی انبیا و اولیای عظیم‌اش به همه ما توفیق مبارزه و مجاهده با نفسانیات مان را عطا فرماید و به جای قربانی شدن خود مان در فجایع تروریستی، قربانی کردن نفس اماره را روزی مان بگرداند.
آمین یا رب العالمین
سيد على رضا محمودي
ريس مجمع ملى مردم افغانستان
مزارشريف ٩اسد ١٣٩٩

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا