آخرین اخبارافغانستانسیاست

بیانیه کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه در پیوند به لغو نشست روز جمعه

خبرگزاری دید: به دنبال لغو و اخلال نشست مشورتی کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه تشیع، این کمیسیون با نشر بیانیه‌ای اقدام افراد مسلح و اخلال این نشست را تاسف بار، زشت و توهین به کل جامعه تشیع خوانده است.


کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه تشیع امروز شنبه( ۲۴ثور) با نشر بیانیه‌ای نسبت به لغو نشست مشورتی این کمیسیون واکنش نشان داد.
در این بیانیه‌ آمده است: اجلاس با حضور حضرت آیت‌الله صالحی مدرس، رییس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمايندگان نهاد های حامی کمیسیون در مدرسه علمیه رسالت دایر گردید که در جریان اجلاس تعدادی افراد مسلح از حوزه‌ ششم استخبارات وارد مدرسه شده ضمن اهانت به شخصیت ها و اعضای حاضر در نشست، با زور و خشونت‌ شرکت کنند گان را متفرق ساختند.
در بیانیه تصریح شده که قبلاً موضوع نشست با حوزه ششم امنیتی هماهنگ شده بود: در حالی که قبلاً جهت تامین امنیت با حوزه ششم پولیس هماهنگی لازم به عمل آمده بود و ۴ نفر از نیروهای حوزه ششم پولیس دم در مدرسه حاضر بودند و مهاجمین بدون اعتنا به این نیروها وارد مدرسه و اجلاس شده‌، برخوردهای اهانت بار و خلاف قانون را اعمال نمودند.
در این بیانیه تاکید شده: کمیسیون این عمل زشت وتاسف بار را توهین به کل جامعه شیعه افغانستان دانسته، شدیداً تقبیح می‌نماید و یاد آور می‌‌شود که اندک زمانی پس از اخلال اجلاس، آمر حوزه ششم استخبارات و شیخ صاحب مولوی آمین الله وقار رییس اداره ۴۹۵ استخبارات در مدرسه حاضر شده، ضمن اذعان به تخطی مهاجمان، قول مساعد دادند تا عوامل این حادثه‌ تاسف بار را شناسایی و مجازات نمایند.
در بند پایانی بیانیه آمده: کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه منتظر عملی شدن وعده مقامات است ومتناسب با تصامیم امارت اسلامي اقدامات لازم را اتخاذ می‌نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا