اسلایدشو

محمد ظاهر وحدت: جنگ در ولایت سرپل جنبه خارجی دارد

محمد ظاهر وحدت، والی سرپل می‌گوید که ظاهر یلداش پسر طاهر یلداش، تروریست ازبکستانی، در مربوطات این ولایت به سربازگیری و تجهیز قوا، مشغول است
به گزارش خبرگزاری دید، محمد ظاهر وحدت، در نشست خبری در مزار شریف، وضعیت امنیتی در ولایت سرپل را شکننده دانسته و گفت: در حال حاضر، نیروهای خارجی در برخی نقاط این ولایت حضور دارند.
وی گفت: در این اواخر، ظاهر یلداش، پسر طاهر یلداش، تروریست ازبکستانی با چندین خانواده خارجی دیگر در قریه‌های ولسوالی صیاد این ولایت و مناطق ولسوالی«قوش تپه» ولایت جوزجان در حال تجهیز قوا و سربازگیری از مردم محلی هستند.
وحدت همچنان افزود: گزارشات می‌رساند که این موضوع با سرعت و پشتیبانی مالی قوی در ولسوالی صیاد و مناطق مربوط به جوزجان و فاریاب در حال شکل‌گیری است .
وی در ادامه گفت: بارها خطرات امنیتی ولایت سرپل را با مقامات ارشد کشور و سکتورهای امنیتی در میان گذاشته، ولی تاهنوز عملیات با ظرفیت و قوت گسترده در سرپل راه‌اندازی نشده است.
آقای وحدت همچنان تصریح کرد: تا به حال، یکی از قوماندانان طالب به نام” غضنفر” در ولسوالی صیاد با ظاهر یلداش پیوسته و مذاکرات برای ملحق‌شدن سایر قوماندانان طالب نیز جریان دارد .
والی سرپل افزود که در حال حاضر اکثریت خاک ولسوالی کوهستانات و برخی مناطق سایر ولسوالی‌ها و مرکز شهر سرپل در تصرف مخالفین است.
وی هشدار می‌دهد که مسوولین موضوع را باید جدی بگیرند، در غیر آن‌صورت، در تابستان پیش‌رو، وضعیت امنیتی در سرپل به مراتب بدتر خواهد شد .
با این حال، مسوولین امنیتی در سرپل می‌گویند که در ۵ جبهه در این ولایت با مخالفین مسلح دولت در حال درگیری هستند.
گفتنی است که در دو سال گذشته، مخالفان دولت چندین‌بار خود را به دروازه‌های ورودی شهر سرپل رسانیده و برای سقوط این شهر تلاش کرده‌اند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا