آخرین اخبارجهانسیاست

مسایل منطقه‌ای محور سفر مقام وزارت خارجه امریکا به قزاقستان، ازبیکستان و هند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا از سفر دستیار وزیر خارجه این کشور در امور آسیای جنوبی و مرکزی به قزاقستان، ازبیکستان و هند خبر داد.

وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای به تازگی اعلان کرد که دونالد لو دستیار وزیر خارجه این کشور در راس هیئتی سر از تاریخ ٤ تا ١١ نوامبر برای گفت‌وگو در مورد اجلاس c5+1 و نشست ۲+۲ امریکا و هند به منطقه آسیای مرکزی و جنوبی سفر می‌کند.

لو در آستانه با مقامات ارشد دولت قزاقستان دیدار خواهد کرد و در گفت‌وگوی مشارکت استراتژیک ایالات متحده و قزاقستان (ESPD) شرکت خواهد کرد.

در این نشست استراتژیک، ایالات متحده و قزاقستان در مورد طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله همکاری سیاسی و امنیتی، مشارکت اقتصادی، حمایت از حقوق بشر و روابط بین مردم بحث خواهند کرد.

وزارت خارجه امریکا گفته که او همچنین با جامعه مدنی این کشور برای ارتقای توانمندی زنان و دختران و آزادی رسانه‌ها تعامل خواهد داشت.

لو سپس به تاشکند سفر خواهد کرد تا در گفت‌وگوی مشارکت راهبردی ایالات متحده و ازبیکستان (SPD) هیئت ایالات متحده را رهبری کند.

در جریان این نشست، لو با مقامات ارشد دولت ازبیکستان دیدار خواهد کرد تا راه‌هایی را که از طریق آن ایالات متحده و ازبیکستان می‌توانند روابط دوجانبه را از طریق گسترش مشارکت امنیتی و بحث در مورد راه‌حل‌های مسایل منطقه‌ای، تقویت روابط مردم با مردم، تجارت، سرمایه‌گذاری و تنوع بخشیدن به توسعه روابط دوجانبه را مورد بحث قرار دهد.

او همچنین با گروه‌های جامعه مدنی که بر روی مسایل حقوق بشر کار می‌کنند، تعامل خواهد داشت.

دستیار وزیر خارجه امریکا و هیئت ایالات متحده سپس به هند سفر خواهند کرد تا با شرکای خود پیش از نشست ۲+۲ دیدار کنند و در مورد هماهنگی استراتژیک در مورد مسایل منطقه‌ای و جهانی، انرژی پاک و همکاری امنیتی گفت‌وگو کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا