آخرین اخبارجهانسیاست

مشاور امنیت ملی پوتین: امریکا در پی بدتر کردن وضعیت افغانستان است

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی پوتین گفته است که امریکا در پی بدتر کردن وضعیت افغانستان است.


به نقل از ریانووستی، نیکولای پاتروشف مشاور امنیت ملی روسیه در سخنانی گفت که امریکا و غرب مسئول خسارات وارده به افغانستان بوده و به جای بدتر کردن اوضاع باید در فکر بازسازی این کشور باشند.
مشاور امنیت ملی روسیه افزود: غرب و امریکا به رغم خروج بی‌شرمانه همچنان به دنبال بدتر کردن اوضاع در افغانستان هستند.
وی با اشاره به اینکه امریکا و غرب مسئول خسارات به بار آمده در افغانستان هستند، یاد آور شد: « غرب حق ندارد بازی جئوپلتیکی خود را در افغانستان ادامه دهد و امریکا و غرب به عنوان عاملان خسارت به افغانستان باید در باسازی این کشور سهیم باشند».
پاتروشف همچنین گفت که غرب به جای این که دارایی‌های افغانستان را به عنوان نیازهای بشردوستانه تحت کنترول سازمان ملل ارسال کند، آنها را به طور غیرقانونی مسدود کرده است.
وی افزود: تصمیم واشنگتن برای انسداد و نگهداشتن دارایی‌های افغانستان در بانک‌های امریکا برای پرداخت غرامت برای ادعای بستگان قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ که مردم افغانستان در آن هیچ دخالتی ندارد را خودخواهانه می‌دانیم.
مشاور امنیت ملی روسیه تاکید کرده است که سازمان ملل باید هماهنگ کننده اصلی اقدامات کشورهای مختلف برای احیای افغانستان و کمک به تحکیم تلاش‌های بین‌المللی مربوطه درباره افغانستان است.
در پی سقوط افغانستان به دست طا-لبان امریکا بخشی از ذخایر ارزی افغانستان را برای پرداخت به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتمبر مسدود کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا