آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

کاخ سفید: تجهیزات نظامی ما در افغانستان باقی نمانده است

خبرگزاری دید: شورای امنیت ملی کاخ سفید دو سال پس از خروج از افغانستان می‌گوید که هیچ تجهیزاتی از سربازان این کشور در افغانستان باقی نمانده است.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های خارجی در واشنگتن ادعاهایی را مبنی بر اینکه سلاح‌هایی که ایالات متحده هنگام خروج از افغانستان به جا گذاشته در دست طا-لبان پاکستان است، رد کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره ادعاهایی مبنی بر این‌که ۷ میلیارد دالر تسلیحات به جا مانده در جریان خروج امریکا از افغانستان به دست داعش، القاعده و طا-لبان پاکستان افتاده است، گفت: هیچ تجهیزاتی از سربازان امریکایی باقی نمانده است. زمانی که عملیات تخلیه خود را کامل کردیم، مقدار کمی تجهیزات و هواپیما وجود داشت و پس از انهدام آن‌ها خارج شدیم.

کربی با تاکید بر این‌که تنها چیزی که طا-لبان در اینجا می‌توانند از آن استفاده کنند، تجهیزات میدان‌هوایی، یدک کش و تجهیزات آتش نشانی است، تصریح کرد که تجهیزات مورد بحث تجهیزاتی است که ایالات متحده امریکا قبل از عقب‌نشینی نیروهای افغانستان در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وی گفته که آن‌ها به این نیروها آموزش داده اند تا کنترول این کشور را در زمان خروج به دست بگیرند و به همین دلیل این تجهیزات انتقال داده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا