آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهجهانگزارشمنطقه

سخنرانان: حمایت از تولیدات داخلی کشور را خودکفا می‌سازد/ تا سکتور زراعت صنعتی نشود افغانستان صنعتی نمی‌شود

خبرگزاری دید: سخنرانان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفت روزه ملی و بین‌الملی که به مناسبت هفته صنعت برگزار شده است با تاکید بر اینکه حمایت مردم از تولیدات داخلی افغانستان را به سوی خود کفایی می‌برد گفتند که تا زمان که سکتور زراعت افغانستان صنعتی نشود کشور صنعتی نخواهد شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دید؛ نمایشگاه هفت روزه ملی و بین‌المللی هفته صنعت امروز (یکشنبه، ۲۳ ثور) به همکاری مشترک وزارت صنعت و تجارت، اتاق صنایع و معادن و مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان با حضور مقامات امارت اسلامی، نمایندگان سفارت‌خانه های خارجی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی افغانستان در کابل افتتاح شد.
نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی گفت که تولیدات افغانستان از کیفیت خوب و بالا برخوردار است و کشور ما به سوی خودکفایی روان است.

آقای عزیزی از افزایش سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در افغانستان خبر داده و گفت که تعرفه مواد خام نیاز فابریکه ها از سوی امارت اسلامی به شدت کاهش یافته است.
از سوی هم عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزراء در‌ نخست در‌ مورد تلفات ناشی از سیلاب‌ها در کشور گفت که تمام تاجران داخلی و خارجی باید با مردم آسیب دیده کمک کنند.
آقای حنفی گفت: “فعالیت‌های صنعتی ما روی استخراج معادن، صنایع تولید کفش و ظروف، صنایع مواد غذایی، مواد ساختمانی و صنایع دستی و سایر صنایع بوده است”.
وی همچنان گفت که افغانستان می‌تواند در آینده به یک کشور صنعتی تبدیل شود و امارت اسلامی در این زمینه حامی صنعت‌کاران و تولید کنندگان داخلی است.


عبداللطیف نظری، معین وزارت اقتصادامارت اسلامی گفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان در عرصه اقتصادی رشد چشم گیر داشته است.
وی ثبات پول افغانی در برابر ارز های خارجی، کاهش نرخ تورم، افزایش صادرات، جذب سرمایه، تدوین بودجه بدون حمایت خارجی‌ها، موفقیت‌ در جمع‌آوری مالیات و راه‌اندازی پروژه‌های انکشافی را از دستاوردهای اقتصادی امارت اسلامی طی سه سال گذشته دانست.
همچنان یونس مومند، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت که اکثر مشکلات سد راه تاجران و صنعت کاران حل شده است با آن هم ما خواستار توجه بیشتر امارت اسلامی هستیم.
آقای مومند افزود که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها در معرفی محصولات داخلی به مردم بسیار مفید است و همچنان میلیون‌ها دالر قرار دادها در این نمایشگاه صورت می‌گیرد.
امارت اسلامی در سال‌های چندین نمایشگاه بزرگ ملی و بین‌المللی را برگزار‌ کرده است که با استقبال مردم مواجه شده و شهروندان نیز از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها خرسند هستند.
از سوی هم شیرباز کمین زاده، رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان بر تولیدات محصول با کیفیت و قیمت ارزان از سوی صنعت کاران تاکید کرد.
آقای کمین‌زاده افزود که هدف امارت اسلامی صنعتی ساختن افغانستان است و در بخش صادرات محصول داخلی سعی و تلاش دارند.
رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان با بیان این که تا زمانی که زراعت صنعتی نشود افغانستان صنعتی نخواهد شد، افزود که ما اگر بخواهیم که سرمایه گذاری را جلب کنیم و زمینه کار را فراهم کنیم باید صنعت رشد کند.
وی گفت که فابریکه ها سرمایه ملی کشور است و امارت اسلامی باید زمین های رایگان برای صنعت کاران فراهم کند تا آنان فابریکه ایجاد کنند‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا