آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهایرانجهانمصاحبهمنطقه

معاون سفارت ایران در‌ کابل: بیشترین همکاری اقتصادی ایران در حوزه کشورهای همسایه با افغانستان است

خبرگزاری دید: غلام رضا نجاری معاون سفارت ایران در کابل در محل با اشاره به اینکه میان دو کشور ایران و افغانستان روابط دیرینه تاریخی وجود دارد از برگزاری یک نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران طی دو ماه آینده در کابل خبر داد و افزود: بیشترین همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشورهای همسایه، با افغانستان بوده و از جمله بیشترین صادرات ایران هم به کشور دوست و برادر افغانستان است.

معاون سفارت ایران در‌ کابل در نمایشگاه هفت روزه کابل در گفتگو با خبرگزاری دید، گفت که بیشترین همکاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشورهای همسایه با افغانستان است.

غلام رضا نجاری معاون سفارت ایران در‌کابل می‌گوید که در آینده نزدیک یک نمایشگاه تخصصی از سوی ایران در کابل برگزار خواهد شد و برگزاری نمایشگاه‌ها برای صنعت کاران مهم است.
آقای نجاری افزود: امروز فرصتی شد که در نمایشگاه ملی و بین المللی کابل، کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه از جمله ایران نیز حضور داشته باشند . در این نمایشگاه تعدادی از شرکت های تولید کننده مواد صنعتی در بخش های مختلف از ایران شرکت کردند. وی افزود: برگزاری همچون نمایشگاه ها فرصت خوبی برای تاجران و گشورهای صادر کننده تولیدات صنعتی می باشد.
معاون سفارت ایران در‌ کابل با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه برای شرکت‌های که تولیدات صنعتی دارند مهم است افزود:در قدم اول محصولات شان وارد بازار رقابت می گردد و در صورت داشتن کیفیت و استندردها به طور حتم بازاریابی خود را خواهند داشت و برای فروش به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی با اینکه میان دو کشور ایران و افغانستان روابط دیرینه تاریخی گسترده ای وجود دارد از برگزاری یک نمایشگاه تخصصی طی دو ماه آینده از سوی جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر داد و افزود: علاوه بر این نمایشگاه که امروز شاهد برگزاری ان هستیم نمایشگاه های دیگری نیز در افغانستان برگزار خواهد شد.

معاون سفارت ایران افزود: برگزاری این نمایشگاه ها فرصت خوبی برای ارائه محصولات تولید کنندگان علاقه مند شرکت در اینگونه نمایشگاه ها خواهد بود و هم زمینه همکاری بیشتر را میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان فراهم می گردد .

وی افزود: بیشترین همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در حوزه کشورهای همسایه، با افغانستان است و از جمله بیشترین صادرات ایران هم به کشور دوست و برادر افغانستان است.
آقای نجار بیان داشت: امیدوار هستیم در شرایطی که در افغانستان به وجود امده به ویژه بعد از تغییر ساختار در این کشور، زمینه های همکاری های اقتصادی و تجاری و بازرگانی میان دو کشور گسترش یابد و برگزاری این گونه نمایشگاه ها اول از همه اطمینان خاطر میان دو کشور را ایجاد می کند که امنیت نسبی حاکم است و این پیام امیدوار کننده را به تاجران من جمله تاجران جمهوری اسلامی ایران خواهد داد که شرایط برای برقراری ارتباط تجاری و همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی در حال فراهم شدن است.
وی همچنان افزود که ما امیدواریم در ماه‌های آینده و حتی در سال‌های آینده شاهد توسعه همکاری بیشتر از پیش باشیم و در این مسیر بتوانیم همکاری‌های مان را بین دو کشور افزایش بدهیم.
گفتنی است که مقامات ایران و افغانستان به منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی،‌ توسعه روابط دو جانبه و بررسی زمینه همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و داد و ستد مالی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا