آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانجنگحکومتمنطقه

پایان درگیری نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستان در پکتیا/ ۱۰ کشته و زخمی

خبرگزاری دید: گفته می‌شود که درگیری در خط دیورند در پکتیا پایان یافته و بزرگان قومی دو طرف امروز (شنبه، ۲۹ ثور) برای حل این مسائل نشستی برگزار خواهند کرد. در ادامه درگیری‌ها میان نیروهای طا-لبان و نظامیان پاکستانی در پکتیا، ۵ غیرنظامی جان باخته و ۵ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

این منبع می‌افزاید بسیاری از خانواده‌های آواره شده در این درگیری‌ها به دلیل احتمال وقوع درگیری مجدد تاکنون به مناطق خود بازنگشته‌اند.

درگیری میان نیروهای طا-لبان و سربازان پاکستانی از دوشنبه هفته گذشته به این‌سو در خط دیورند در پکتیا ادامه داشت.

در ادامه درگیری‌ها میان نیروهای طا-لبان و نظامیان پاکستانی در پکتیا، ۵ غیرنظامی جان باخته و ۵ نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

این درگیری‌ها در نزدیکی خط دیورند در پکتیا سبب شده تا برخی خانواده‌ها مجبور به ترک خانه‌هایشان شوند.

حميدالله عضو خانواده قربانیان گفت: «مدت سه روز می‌شود که گلوله‌ها از سوی پاکستان به این‌طرف شلیک می‌شوند، خانه ما مهمان بود و در نتیجه شلیک گلوله‌ها یک نفر از مهمانان هم زخمی شد.»

ظاهر یکی از افرادی که خانه خود را ترک کرده است گفت: «بین طا-لبان و پاکستان جنگ جریان دارد و ما هم در جای دیگر خانه گرفته‌ایم از این‌جا کوچ می‌کنیم.»

عبدالخالق گفت: «جنگ جریان دارد و همه مردم کوچ کردند همراه با حیوانات شان.»

به گفته ساکنان محل، موشک‌های پرتاپ شده از سوی پاکستان بر خانه‌های مردم برخورد کرده که افزون بر تلفات جانی زیان‌های مالی را نیز به بار آورده است.

جمعه‌گل ساکن پکتيا گفت: «مدت سه روز می‌شود که از سمت پاکستان گلوله‌ها به این‌طرف شلیک می‌شوند، مردم را آواره کرده و یا کشته شدند.»

از روز دوشنبه هفته گذشته به این‌سو، در امتداد خط دیورند در شهرستان‌های آریوب زازی و دندپتان، درگیری‌ها میان نیروهای امارت اسلامی و نظامیان پاکستانی، ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا