آخرین اخباراسلایدشوافغانستانایرانپاکستانحقوق بشرخبر های مهمعدلی قضاییمهاجرت

آزادی و بازگشت نزدیک به ۱۰ هزار زندانی به کشور

خبرگزاری دید: وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست می‌گوید، با سعی و کوشش آن‌ها، ۹ هزار و ۷۶۶ مهاجر افغانستان که در ترکیه، ایران و پاکستان زندانی بودند، آزاد و به افغانستان منتقل شدند.

مقامات این وزارت اذعان داشتند که کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان ایجاد شده و طی یک سال اخیر از طریق این کمیسیون، تسهیلات لازم و خدمات مورد نظر به مهاجران برگشته به کشور، فراهم شده است. به گفته آن‌ها، در جریان یک سال گذشته، ۱ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۰۳ نفر از ایران، پاکستان و کشورهای دیگر به افغانستان برگشته‌اند.

مسئولان وزارت مهاجرین و عودت کنندگان حکومت سرپرست؛ امروز یکشنبه(۲۱ اسد) در کنفرانس مطبوعاتی گزارش اجراات یک ساله خود را ارائه کردند.
مسئولان این وزارت افزودند: این وزارت، ۵ هزار و ۷۶۶ مهاجر افغانستان که در پاکستان و ترکیه زندانی بودند را آزاد و به کشور انتقال داده اند. همچنین ۴ هزار شهروند دیگر که به جرایم مختلف در ایران دستگیر شده بودند، به افغانستان انتقال یافته است.

به گفته این وزارت، طی یک سال اخیر، برای اسکان دایمی مهاجران، به تعداد ۱۳ شهرک رهایشی تصفیه شده و تسهیلات لازم نیز در نظر گرفته شده است.
این وزارت به منظور حل مشکلات مهاجران و عودت کنندگان، با ۹۳ موسسه همکار، ۷ اداره و ۱۴ نهاد تعلیمی تفاهم‌نامه‌های همکاری نیز امضا کرده است.

مقامات این وزارت اذعان داشتند که کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان ایجاد شده و طی یک سال اخیر از طریق این کمیسیون، تسهیلات لازم و خدمات مورد نظر به مهاجران برگشته به کشور، فراهم شده است.
به گفته آن‌ها، در جریان یک سال گذشته، ۱ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۰۳ نفر از ایران، پاکستان و کشورهای دیگر به افغانستان برگشته‌اند.

این در حالی است که سازمان بین‌المللی مهاجرت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ۸ میلیون افغانستانی از ۲۰۲۰ تا کنون این کشور را ترک کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا