آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجنگ

آسترالیا مدال‌های نظامیانی که در ارتکاب جنایت‌ جنگی در افغانستان دست داشتند، را پس گرفت

خبرگزاری دید: سال‌ها تحقیق و بازجویی در مورد نظامیان آسترالیایی که در افغانستان مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند، مقامات این کشور از پس گرفتن مدال‌ها و جوایز به این نظامیان خبر داد.

ریچارد مارلز، معاون نخست‌وزیر آسترالیا امروز پنجشنبه(۲۲ سنبله) در سخنرانی‌اش در پارلمان این کشور این تصمیم را اعلام کرد.
او یافته‌های گزارش جنرال پل بریتون را «یک موضوع شرم‌آور ملی» توصیف کرد.
امارلز افزوده که این گزارش همچنین «نمایشی به مردم آسترالیا و جهان است که آسترالیا کشوری است که خود را مسئول می‌داند».
یک مقام دولتی این کشور که خواسته نامش فاش نشود، گفته که به کم‌تر از ۱۰ سرباز آسترالیایی که فرماندهی در دست داشتند، گفته شده که جوایز نظامی آن‌ها لغو شده است.
به نقل از بلومبرگ، مارلز گفته که اظهارات او پایانی بر پاسخ دولت به گزارش بریتون است.
استرالیا در سال ۲۰۰۱ پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر به درگیری‌ها در افغانستان پیوست و دو دهه بعد در سال ۲۰۲۱ به طور کامل از افغانستان خارج شد.
بیانیه مارلز بخشی از پاسخ آسترالیا به ادعاهای سوء رفتار جدی توسط اعضای گروه ویژه عملیاتی این کشور در افغانستان در بازه ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ است.
او گفته است: هر گونه تعقیب قضایی جنایات جنگی آسترالیا در داخل آسترالیا توسط دادگاه‌های آسترالیا انجام خواهد شد.
بیانیه مارل چهار سال پس از آن بیان می شود که آنگوس کمپل، رییس وقت نیروی دفاعی آسترالیا، یافته‌های گزارش بریتون را منتشر کرد که در آن سربازان نیروهای ویژه در ۳۹ قتل غیرقانونی زندانیان، کشاورزان و غیرنظامیان در طول جنگ در افغانستان دست داشتند.
کمپبل گفت که این گزارش نشان می‌دهد اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر این‌که ۲۵ پرسونل ممکن همدست بوده باشند و ۳۶ موضوع باید برای تحقیقات جنایی به پولیس ارجاع داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا