آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرمنطقه

آفریقای جنوبی: دادگاه لاهه به رژیم اسرائیل دستور دهد از رفح خارج شود

خبرگزاری دید: در پی رد توافق آتش‌بس از سوی بنیامین نتانیاهو و حمله به رفح، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه خواسآت به رژیم اسراییل دستور دهد تا فورا از رفح خارج شود. آفریقای جنوبی در جنوری پرونده‌ای علیه رژیم اسراییل به دادگاه دادگستری بین‌المللی داد و این کشور را به ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه متهم کرد.


دادگاه عالی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آفریقای جنوبی از دادگاه دادگستری بین‌المللی (ICJ) خواسته به عنوان بخشی از اقدامات اضطراری در رابطه با جنگ در غزه، به اسراییل دستور خروج از رفح را بدهد.
آفریقای جنوبی معتقد است که رژیم اسراییل اقدامات نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شود.
دادگاه بین‌المللی در ماه جنوری به رژیم اسراییل دستور داد از هرگونه اقدامی که ممکن تحت کنوانسیون نسل‌کشی قرار گیرد خودداری کند و اطمینان حاصل کند که سربازانش هیچ گونه اقدام نسل‌کشی علیه فلسطینیان انجام نمی‌دهند.
رژیم اسراییل بارها گفته که در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی عمل می‌کند و پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی را بی‌اساس خوانده است.
به نقل از الجزیره، در پرونده‌هایی که روز گذشته منتشر شد، آفریقای جنوبی به دنبال تدابیر اضطراری بیشتر با توجه به ادامه اقدام نظامی در رفح است که آن را “آخرین پناه‌گاه” فلسطینیان در غزه می‌نامد.
شهر رفح در جنوب غزه مملو از صدها هزار فلسطینی آواره است که در شرایط وخیم زندگی می‌کنند و هشدارهایی مبنی بر این‌که حمله زمینی رژیم اسراییل باعث فاجعه انسانی برای غیرنظامیان خواهد شد، وجود دارد.
دادگاه سازمان ملل متحد گفته که عملیات اسراییل علیه رفح “خطری شدید” برای “تدارکات بشردوستانه و خدمات اساسی به غزه، برای بقای سیستم پزشکی فلسطین و برای بقای فلسطینیان در غزه است.
در پرونده آفریقای جنوبی آمده است: «کسانی که تاکنون جان سالم به در برده‌اند، اکنون با مرگ قریب‌الوقوع روبرو هستند و برای اطمینان از بقای آن‌ها، حکم دادگاه لازم است.»

دادگاه عالی سازمان ملل متحد حکم داده است که خطر نسل‌کشی در این منطقه محصور وجود دارد و به رژیم اسراییل دستور داده تا از وقوع هرگونه اقدام نسل‌کشی جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا