آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخانوادهصحت

آمادگی های وزارت صحت عامه به‌منظور جلوگیری و کنترول از بیماری آبله میمون ( ام پاکس)

خبرگزاری دید: نشستی تحت ریاست مولوی نور جلال جلالی، سرپرست وزارت صحت عامه حکومت سرپرست و مسئولین ذیربط، به‌منظور جلوگیری و کنترول بیماری آبله میمون برگزار‌ شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه در خبرنامه ای نگاشته است:‌ سرپرست وزارت صحت عامه در این نشست به ریاست های مربوطه هدایت داد تا به خاطر هماهنگی بهتر و استفاده از امکانات در دست داشته جهت کنترول و جلوگیری از بیماری آبله میمون( ام پاکس) و سایر امراض ساری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

همچنان سرپرست وزارت صحت عامه طالبان به مسئولان مربوط هدایت داد تا در مورد اکمال ادویه به شفاخانه ها و مراکز صحی در مرکز و ولایات کشور اقدامات لازم را انجام دهند تا طوری که لازم است به وضعیت صحی بیماران رسیدگی شود.

از سوی‌ هم رؤسای مرکزی وزارت صحت‌عامه، از اتخاذ تدابیر لازم وهماهنگی بهتر بین ادارات به خاطر جلوگیری وکنترول بیماری آبله میمون (مانکی پاکس ) و سایر امراض در کشور به رهبری وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.
گفتنی است منشآ این بیماری افریقا می باشد اما نمونه های اولیه آن در پاکستان به ثبت رسیده است. با توجه به رفت و آمد ها از پاکستان به افغانستان امکان انتقال این بیماری نگرانی ها را برای حکومت سرپرست ببار آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا