آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

آمریکا: برای جلوگیری از حملات گروه‌های تروریستی از افغانستان تلاش می‌کنیم

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه امریکا بار دیگر بر تعهد این کشور برای جلوگیری تهدیدات ناشی از افغانستان و مقابله با سربازگیری گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید کرده است.

آمریکا: برای جلوگیری از حملات گروه‌های تروریستی از افغانستان تلاش می‌کنیم

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، استفاده گروه‌هایی مانند طا-لبان پاکستانی از افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام حملات تروریستی علیه کشورهای همسایه و مقابله با تلاش‌های سربازگیری این گروه تاکید کرده است.
پاتل روز گذشته در جریان جلسه توجیهی بر تعهد امریکا به مقابله با این تهدید تاکید کرده و گفته است: ما با شرکا و متحدان، از جمله در منطقه نزدیک، همکاری می‌کنیم. ما با هوشیاری تلاش می‌کنیم تا از ظهور مجدد تهدیدات خارجی از افغانستان جلوگیری کنیم.
سازمان ملل متحد به تازگی در گزارش جدیدی خاطرنشان کرده است که تحریک طالبان پاکستان با گروه‌های تروریستی مانند القاعده، داعش و طالبان افغانستان برای سربازگیری تروریست‌ها در اردوگاه‌های خود در افغانستان همکاری نزدیک دارد.
وی افزوده که ایالات متحده با شرکای خود برای «مقابله با تلاش‌های عضوگیری تحریک طالبان پاکستان» کار می‌کند و هدف آن مختل کردن توانایی آن‌ها برای گسترش صفوف و ایجاد تهدید بزرگ‌تر برای ثبات منطقه است.
او گفته است: داعش یک شبکه تروریستی فراملی است که جاه‌طلبی و ظرفیت انجام حملات تروریستی بین المللی را دارد.
وی با تاکید بر لزوم اطمینان از این که افغانستان «دیگر هرگز به عنوان بستر حملات تروریستی عمل نکند»، افزوده است: «ما در تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریزم در افغانستان رویکردی همه‌جانبه در پیش گرفته‌ایم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا