آخرین اخباراجتماعامنیت و حوادثجهانعلم و دانشفناوری و اطلاعات

آمریکا: تیک‌تاک، جاسوسی برای چین

خبرگزاری دید: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شبکه اجتماعی «تیک تاک» اطلاعات کاربران این کشور را درباره مسائل اجتماعی جمع آوری کرده و در اختیار چین قرار می دهد.

به نقل از تارنمای هیل، وزارت دادگستری آمریکا به عنوان بخشی از استدلال خود برای اجرای قانونی که به تازگی از سوی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا تصویب شد و ممکن است فعالیت پیام رسان تیک تاک را در آمریکا متوقف کند، اکنون ادعا می کند این اپلیکیشن رسانه اجتماعی، اطلاعات مربوط به نظرات کاربران آمریکایی را در خصوص مسائل اجتماعی برای انجینیران در چین ارسال می کند.

در این گزارش ادعا شده که چین با هدایت بایت دنس یا تیک تاک برای استفاده مخفیانه از الگوریتم های این اپلیکیشن می تواند فعالیت های نفوذ غیرقانونی خود را تقویت کرده و تلاش هایش را برای تضعیف اعتماد به دموکراسی و تشدید اختلافات اجتماعی در آمریکا گسترش دهد.

در گزارشی از این وزارتخانه که به رویت خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز رسیده است، تیک تاک و شرکت مادر آن «بایت دنس» متهم شده اند که سامانه وبسایت داخلی موسوم به «لارک» (Lark) به کارکنان تیک تاک اجازه داده تا اطلاعات حساسی را درباره کاربران آمریکایی در اختیار انجینیران شرکت بایت دنس در چین بگذارند.

شرکت تکنالوژِی چینی بایت‌دنس، مالک شبکه اجتماعی تیک تاک نیز یک سال قبل به جرم دسترسی اعضای حزب کمونیست چین به داده‌های فعالان حقوق مدنی و معترضان هنگ‌کنگ، متهم شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا