آخرین اخباراسلایدشوافغانستانتحلیلترجمهجنگجهانحقوق بشرزنانکودکان

آیا منتقدان امریکایی اسراییل حمله پهپادی کابل را فراموش کرده‌اند؟

ترجمه: سید طاهر مجاب – خرگزاری دید

خبرگزراری دید: اظهارات مقامات امریکایی خطای غم‌انگیز اسراییل را در کشتن هفت امدادگر آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه توصیف نمی‌کند؛ بلکه، خطای غم‌انگیز دیگری را توصیف می‌کنند. یعنی اشتباه امریکا را که در پی هرج و مرج پس از حمله تروریستی ابی گیت در اگست ۲۰۲۱، با پهپاد ۱۰ غیرنظامی، از جمله یک امدادگر و ۷ کودک را در کابل کشت.

“اشتباه غم‌انگیز.”
“هیچ‌کس نمی‌خواست این اتفاق بیفتد.”
“بعید است که وسیله نقلیه و کسانی که جان باخته اند. . . تهدید مستقیم بودند.”
این اظهارات مقامات امریکایی خطای غم‌انگیز اسراییل را در کشتن هفت امدادگر آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه توصیف نمی‌کند؛ بلکه، خطای غم‌انگیز دیگری را توصیف می‌کنند. یعنی اشتباه امریکا را که در پی هرج و مرج پس از حمله تروریستی ابی گیت در اگست ۲۰۲۱، با پهپاد ۱۰ غیرنظامی، از جمله یک امدادگر و ۷ کودک را در کابل کشت.
کسانی که (منتقدان امریکایی) علیه اسراییل بدگویی می‌کنند و به اشتباه هولناک آن‌ها اشاره می‌کنند، بهتر است به یاد داشته باشند که ایالات متحده در دوران دولت بایدن نیز همین عمل هولناک را  که قصد نداشت، مرتکب شد. و آقای بلینکن، این عدم قصد همچنان همان چیزی است که حماس را از گروهی که اعضای آن آشکارا بی‌گناهان را قتل‌عام می‌کنند و از تشدید رنج آن‌ها لذت می‌برند، «متمایز» می‌سازد.
همان‌طور که نوح روتمن در صفحه اصلی اشاره می‌کند: در مقایسه با ایالات متحده، اسراییل با نقص‌های خود با شدت بیشتری برخورد کرده است.
اسراییل روز جمعه گفت که تحقیقات نشان می‌دهد این حمله ناشی از “ناکامی جدی اشتباه در شناسایی” و “اشتباه در تصمیم‌گیری” بوده است. دو افسر دخیل از سمت شان برکنار خواهند شد.
در مقابل، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تصمیم گرفت پرسونل نظامی را که در حمله نافرجام سال ۲۰۲۱ دست داشتند، مجازات نکند.
چنانچه جان کربی سخنگوی وی در آن زمان به صورت بالینی بیان کرد، “من پیش‌بینی نمی‌کنم که مسایل مربوط به مسئولیت شخصی در رابطه با حمله هوایی ۲۹ اگست وجود داشته باشد.”
ارتش ایالات متحده در زمان حمله ظاهراً فکر می‌کرد که یک موتر داعش-خراسان را ردیابی می‌کند، اما در واقع یک امدادگر افغانستانی را ردیابی می‌کرد که سعی داشت برای خود و خانواده‌اش ویزا برای رفتن به امریکا بگیرد.
بستگان او بعداً گفتند که کودکان قبل از حمله به استقبال وی در حیاط هجوم آورده‌ بودند.
یک وحشت، غیرقابل تصور.
چنانچه در حال حاضر، یک اشتباه غم‌انگیز که هیچ چیز، از جمله اختراع قصد و نیت شیطانی مسئولین، هرگز آن را اصلاح نخواهد کرد.

نویسنده: جُدسون بِرگر
منبع: نشنل ریویو – National Review

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا