آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اسد سوریه و ایران را ارکان محور مقاومت خواند

خبرگزاری دید: بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه و هیئت همراه پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه( ۱۰ جوزا) با آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران دیدار کرد

به نقل از تسنیم، آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار بشار اسد، مقاومت را هویت ممتاز سوریه دانست و گفت: جایگاه ویژه سوریه در منطقه نیز به دلیل همین هویت ممتاز است و این ویژگی مهم باید محفوظ بماند.

رهبر ایران با تشکر از حضور «بشار اسد» در تهران به ‌منظور ابراز تسلیت به ملت ایران، به نقش بارز آقای رئیسی در تقویت روابط ایران و سوریه اشاره کرده و افزود: آقای امیرعبداللهیان نیز در این زمینه یک توجه ویژه داشت.

آیت‌الله خامنه‌ای، تقویت ارتباطات ایران و سوریه را از لحاظ اینکه دو کشور از ارکان محور مقاومت هستند، مهم ارزیابی کرده و گفت: هویت ممتاز سوریه که همان مقاومت است از دوران مرحوم حافظ اسد و با پایه‌گذاری «جبهه مقاومت و ایستادگی» شکل گرفت و این هویت همواره به وحدت ملی سوریه نیز کمک کرده است.

در این دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ابراز تسلیت به رهبر ایران و دولت و ملت ایران گفت: روابط ایران و سوریه یک روابط راهبردی است که تحت هدایت‌های جنابعالی به پیش می‌رود و در رأس اجرای این هدایت‌ها، آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان بودند.

اسد همچنین با اشاره به موضوع مقاومت در منطقه گفت: بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، خط مقاومت در منطقه پیشرفت کرده و اکنون به یک رویکرد اعتقادی و سیاسی تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا