آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

اتمر به سمیع سادات؛ دروغ‌ات شاخدار است

خبرگزاری دید: حنیف اتمر وزیر خارجه حکومت پیشین به دنبال ادعای سمیع سادات مبنی بر اینکه اقای اتمر دستور قتل او را صادر کرده بود گفت: بازهم یک دروغ شاخدار که با سوء نیت سیاسی، شخصیت سازی کاذب، گریز از مسوولیت پذیری و گمراه ساختن اذهان عامه گفته شده است که انرا با قاطعیت کامل رد و تقبیح می کنم.

اتمر به سمیع سادات؛ دروغ‌ات شاخدار است

سمیع سادات، از فرماندهان ارتش در حکومت پیشین در کتاب خاطرات خود تحت عنوان ” اخرین فرمانده” که به تازه‌گی منتشر شده است نوشته است که؛ جنرال عبدالرحمن رحمن، معاون وزیر داخله حکومت پیشین او را از طرح اتمر آگاه کرد.

‏در همین حال روز گذشته( ۲۵ اسد) حنیف اتمر در برگه ایکس خود این ادعای سمیع سادات را پاسخ داد و نوشت: “‏اگر‌ ذره ای از حقیقت، شواهد و یا مدارکی در این ادعای بی بنیاد وجود می داشت، آقای سادات باید انرا برای پیگرد عدلی ارایه می کرد، مخصوصا در زمانی که بنده هیچ نوع مقام حکومتی را نداشتم (سال‌های ۲.۱۸-۲۰۲۰) و درست در زمانی که ظاهرا این اتفاق ادعا شده رخ داده بود و آقای سادات مقام بلند نظامی را در حکومتی داشت که در مخالفت مطلق سیاسی و‌ رقابت انتخاباتی با بنده قرار‌ داشت.”

‏اتمر افزوده است که؛ “این دروغ در زمانی گفته می‌شود که بنده خواستار حسابدهی و محاکمه مسوولین سقوط نظام جمهوری اسلامی افغانستان شده ام. آقای سادات مسوول دفاع از حوزه هلمند و در اخر مسوول حفظ پایتخت بود و امکانات و قابلیت های عظیم دفاعی و امنیتی را در اختیار داشت. وی ‌و سایر مسوولین باید از بابت ناکامی شرم آور و مصیبت بار در دفاع از کشور و نظام پاسخ گو قرار داده شوند.”

‏اتمر ادعای سمیع سادات را تلاش های بیهوده خوانده و گفته است که ادعاها برای گمراه ساختن اذهان عامه نمی تواند جلو روند حسابدهی و عدالت را که حق مسلم مردم افغانستان است، بگیرد.

‏وزیر خارجه حکومت پیشین با انتقاد از رسانه افغانستان اینترنشال مبنی بر انتشار مطالب به دور از ارائه اسناد گفته است: “هم چنان به اداره محترم افغانستان انترنشنل خاطر نشان می سازم که هیچ کس از آنها در این مورد بامن در تماس نشده است، نه از راه‌ تیلیفون و نه هم ایمیل. ثانیا یک بار دیگر و با تعهد خدشه ناپذیر به آزادی بیان تاکید می کنم که ژورنالیزم معیاری و حق مردم برای دسترسی به اطلاعات حقیقی ایجاب می کند تا قبل از نشر چنین اتهامات بی اساس، در مورد شواهد و مدارک، تحقیقات بی طرفانه و فنی صورت گیرد. در این راستا برای همکاری با رسانه محترم و سایر نهاد های ذیربط و ذیصلاح آمادگی کامل خود را اعلام می کنم.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا