آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادعای نبیل: پهپادهای امریکایی به چند نقطه کابل حمله کردند

خبرگزاری دید: رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی مدعی شده که پهپادهای امریکایی برخی از مخفیگاه‌های داعش در کابل را مورد حمله قرار دادند.

ادعای نبیل: پهپادهای امریکایی به چند نقطه کابل حمله کردند

به دنبال پرتاپ راکت به چندین منطقه کابل، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی با استناد به منابع اطلاعاتی خود مدعی شده است که پهپادهای امریکایی به برخی از نقاط در شهر کابل حمله کرده‌اند.
نبیل امروز یکشنبه (۹ اسد) در رشته توییتی نوشت: براساس یک بند توافقنامه دوحه قرار است که امریکا به طا-لبان در مبارزه با داعش کمک کند.
نبیل با استناد به منابع اطلاعاتی خودش گفته است که هواپیماهای بی‌سرنشین امریکایی بامداد امروز در آسمان کابل دیده شده‌ و چندین منطقه از کابل را مورد هدف قرار دادند.
به گفته نبیل، به احتمال زیاد این هواپیماها مخفیگاه‌های داعش را هدف قرار داده‌اند.
رییس پیشین امنیت ملی هشدار داده است که در صورت عدم حمایت مردم از سوی طا-لبان این گروه در بلندمدت در افغانستان دوام نخواهد داشت و این کشور به مکان فعالیت افراطی‌گری تبدیل می‌شود.
این اظهارات در شرایطی است که سخنگوی وزارت داخله طا-لبان از وقوع انفجار براثر پرتاب راکت به کابل خبر داده و گفته است که در این حادثه به کسی آسیب وارد نشده است.
عبدالنافع تکور سخنگوی وزارت داخله طا-لبان اعلام کرد که انفجاری در شهر کابل به وقوع پیوسته است.
وی افزود: این انفجار براثر پرتاب راکت به یک خانه خالی در منطقه شیرپور رخ داده و به کسی در این حادثه آسیبی وارد نشده است.
با این حال، برخی شاهدان عینی می‌گویند صدای چندین انفجار از مناطق مختلف کابل شنیده شده است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا