آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانحقوق بشرحکومت

ادغام ۸ نهاد دولتی به وزارت‌خانه‌ها؛ افزایش ‌بی‌کاری

خبرگزاری دید: بر بنیاد فرمان امیر طا-لبان، ۸ نهاد دولتی به وزارت‌خانه‌ها مدغم شده‌اند. اکنون تعداد کثیری از کارمندان این نهادها بی‌کار شده‌اند. ذبیح الله مجاد در این باره می گوید؛ این ادارات تغییر کرده بر ادارات دیگر یعنی ادغام شده در ادارات دومی و این پروسه به‌خاطر جلوگیری از تورم تشکیلاتی همچنان جلوگیری از مصارف بی‌‎جا و همچنان مدیریت خوب ادارات عملی شده است.


ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست گفته است که این تصمیم پس از فرمان هبت‌الله آخوندزاده برای جلوگیری از تورم تشکیلاتی، جلوگیری از مصارف و موثریت بیشتر در کارها گرفته شده است.
او در این مورد توضیح داده است:
اداره عالی تفتیش، شورای عالی طبی افغانستان، اداره ملی دوا و غذا، اداره خط آهن، آزمایش‌گاه‌های مرکزی و ولایتی تیل و گاز و تشکیلات آن، آزمایش‌گاه‌های مرکزی و ولایتی مواد خوراکی و تشکیلات آن، اداره‌های آموزش‌های حرفه‌یی و کمیته ملی المپیک نهادهای هستند که به وزارت‌خانه‌ها ادغام شده‌اند.
در فرمان امیر طالبان آمده است که کارمندان اداره‌های مدغم شده در وزارت‌خانه‌ها و اداره‌ها بر بنیاد نیاز در عین بست استخدام شوند.
از مجموع ۱۹ اداره اکنون پس از ادغام برخی اداره‌ها، فقط ۱۱ اداره در تشکیل حکومت سرپرست باقی مانده و در کنار ۲۷ وزارت‌خانه به‌گونه‌ مستقلانه فعالیت‌ می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا