آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانکودکانمنطقه

اردوغان: دستان دولت آمریکا به خون مردم غزه آغشته است

خبرگزاری دید: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در نشست گروهی حزب متبوع خود با اشاره به اینکه دستان دولت آمریکا نیز به این خون (جاری در غزه) آغشته است اظهار داشت: هیچ دینی سوزاندن غیرنظامیان بی‌گناه در چادرهایشان را نمی‌پذیرد. جهان در حال تماشای پخش زنده وحشی‌گری خون‌آشامی به نام نتانیاهو است.

به نقل از انادولو؛ رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: دستان دولت آمریکا نیز به این خون (جاری در غزه) آغشته است. دولت‌های اروپایی نیز با سکوت خود در وحشی‌گری اسرائیل سهیم هستند.

اردوغان با تاکید بر اینکه اسرائیل انسانیت را در غزه کشت؛ اروپا ارزش‌های خود را به قتل رساند و تمام ارزش‌هایش را زیر پا گذاشت، گفت: سوالم خطاب به جهان اسلام این است که برای اتخاذ یک تصمیم مشترک منتظر چه چیز دیگری هستید؟

وی افزود: تا زمانی که اسرائیل تحت کنترل قوانین بین المللی نباشد و خود را ملزم به رعایت قوانین بین المللی نداند، هیچ کشوری امن نیست. این امر شامل ترکیه نیز می‌شود.

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: جلوگیری از نسل‌کشی را کنار بگذارید، سازمان ملل نتوانست از پرسنل خود حفاظت کند. در غزه نه تنها انسانیت، بلکه روح سازمان ملل نیز مرده است.

وی گفت: پیش از آنکه نتانیاهو و شبکه جنایی او کاملا از کنترل خارج شود، فورا باید با اتحاد بشری جلوی این نسل‌کشی و وحشیگری گرفته شود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بیش از سه چهارم از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل، فلسطین را به عنوان یک کشور می‌پذیرند. تصمیم مشترک ۱۴۷ کشور را نمی‌توان به اختیار ۵ کشور واگذار کرد. ۱۴۷ بزرگتر از پنج است.

اردوغان گفت: جوانان شروع کرده‌اند به اینکه ببینند صهیونیسم چه انحرافی و بدون قاعده‌ است. امیدوارم این انقلاب، جهانی عاری از انحراف صهیونیستی را تشکیل دهد.

وی اظهار داشت: اسرائیل سعی دارد بر دیوان دادگستری و دستگاه قضات فشار بیاورد. باید از نابودی آخرین ذره ایمان به تجلی عدالت که توسط اسرائیل متزلزل شده است، جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا