آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

استانکزی: کشورهای همسایه اجازه ندهند از خاک شان علیه ما استفاده شود

رسول شهزاد- کابل

خبرگزاری دید: عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه طا-لبان در همایشی در کابل از کشورهای همسایه خواست که اجازه ندهند خاک و تمامیت ارضی شان علیه افغانستان استفاده شود.

مجمع علما و متنفذین تشیع و اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان همایشی را روز پنجشنبه(۲۱ میزان) به مناسبت میلاد پیامبر اسلام در کابل برگزار کرد.

عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه طا-لبان که پیش از این نیز علیه پاکستان صحبت کرده، بار دیگر از همسایه‌های افغانستان خواست که خاک خود را علیه افغانستان در اختیار کشور ثالث قرار ندهند.

اشاره استانکزی بیشتر متوجه پاکستان است که اخیراً از سوی مقام‌های طا-لبان متهم به واگذاری حریم هوایی‌اش به نیروهای امریکایی علیه افغانستان شده است.

آقای استانکزی افزود که امارت اسلامی هرگز برای کشور های دیگر تهدید نخواهد بود و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه کشورهای جهان استفاده شود و بر عکس این توقع را از کشورهای همسایه نیز داریم تا نگذارند از خاک شان علیه افغانستان استفاده شود.

طالبان و امریکا در توافقنامه دوحه تعهد کردند که از خاک افغانستان هیچ خطر علیه امریکا و هم‌پیمانان امریکا صورت نگیرد.

با این حال، کشته شدن ایمن‌الظواهری در کابل گمانه‌زنی ها را در مورد حضور گسترده شبکه االقاعده بیشتر کرده است.

وی افزود که از کشورهای ایران و پاکستان می‌خواهیم تا وقتی که افغانستان آباد شود و زمینه برگشت تمام مهاجران به کشور فراهم شود با مهاجرین ما رفتار خوب داشته باشند.

غلام عباس مصباح مسئول کمیته مجمع علمای تشیع افغانستان گفت که وضعیت فعلی کشور وخیم است و برخی‌ها از وضعیت کشور استفاده سوء می‌کنند و حمله انتحاری کورس کاج را دست‌آویز ساخته و علیه مردم کار می‌کنند.

از سویی هم، عطا الله صادق رییس اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان گفت که افغانستان خانه مشترک همه است و تعصبات و اختلافات میان ملت افغانستان جای ندارد.

سید حسن فاضل‌زاده رییس مجمع علما و متنفذین شیعه افغانستان گفت: شایعات یکی از مقدمات تفرقه در کشور ما است. قلم که در مسیر وحدت و اتحاد نباشد باعث تفرقه می‌شود.

آقای فاضل‌زاده افزود که شایعات حقایق را پنهان کرده و همه چیز را وارونه جلو می‌دهد و باعث ناامیدی مردم می‌شود. این مقدمه تفرقه و فتنه است که کشور را تخریب می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا