آخرین اخبارافغانستانسیاست

استقبال طا-لبان از اظهارات بایدن در باره القاعده

خبرگزاری دید: طا-لبان ضمن استقبال از اظهارات جو بایدن رییس جمهور امریکا در باره عدم وجود القاعده در افغانستان، می‌گویند که این گفته‌ها گزارش شورای امنیت ملل متحد را رد می‌کند.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه روز شنبه (۱۰ سرطان) در توییتی نوشته است که سخنان رییس‌ جمهور امریکا گزارش اخیر کمیته نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را رد می‌کند.

وی افزوده است: «‌ما اظهارات جو بایدن در مورد عدم حضور گروه‌های مسلح در افغانستان را به منزله اعتراف به واقعیت می‌دانیم».

سخنگوی طا-لبان همچنان خاطرنشان کرده که این گروه چنین اقدام‌ها را به درخواست یا حمایت کسی از جمله امریکا انجام نداده است.

به‌ رغم این‌که نهادهای بین‌المللی از حضور و فعالیت گسترده نزدیک به ۲۰ گروه مسلح در افغانستان زیر کنترول طا-لبان نگرانی دارند، اما جو بایدن رییس‌ جمهور امریکا جمعه‌شب (۹ سرطان) در یک نشست خبری گفت که القاعده را در افغانستان به کمک طا-لبان سرکوب‌ کرده است.

بایدن پیش از این گفته بود که برای از بین بردن شبکه القاعده از طا-لبان کمک خواهد گرفت.

رییس‌ جمهور امریکا تصریح کرده است: «یادتان است در مورد افغانستان چی‌گفتم؟ گفتم القاعده آن‌جا نیست. گفتم از طا-لبان کمک خواهیم گرفت. حق با من بود».

این در حالی است که کمیته نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود گفته بود که طا-لبان رابطه‌شان با شبکه القاعده و طا-لبان پاکستانی را تعمیق بخشیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا