آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرگزارشمنطقه

اسرائیل؛ ۹ هزار و ۱۳۸ دانش آموز و دانشجو را کشته است

خبرگزاری دید: درحالی حملات گسترده ارتش اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته بدون وقفه ادامه دارد که طی این مدت ۹ هزار و ۱۳۸ دانش‌آموز و دانشجوی فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده‌اند.

اسرائیل؛ 9 هزار و 138 دانش آموز و دانشجو را کشته است

براساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی فلسطین، بر اثر حملات اسرائیل به نوار غزه ۱۴ هزار و ۶۷۱ دانش‌آموز و دانشجو نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر، طی این مدت در حملات نظامیان و شهرک‌نشینان غیرقانونی اسرائیلی به مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی نیز ۱۰۳ دانش‌آموز و دانشجوی فلسطینی کشته و ۵۰۵ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

نظامیان رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ تاکنون ۳۵۷ دانش‌آموز و دانشجوی فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی بازداشت کرده‌اند.

ویرانی و آسیب ۳۵۳ مدرسه و دانشگاه و ۶۵ ساختمان متعلق به آژانس امدادرسانی و اسکان آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) در نوار غزه طی بمباران‌های بی‌امان ارتش اسرائیل نیز یکی دیگر آثار حملات سنگین علیه غزه به شمار می‌رود.

در این میان ۹۳ باب از ساختمان‌های آموزشی مذکور به کلی ویران شده و به ۱۳۹ ساختمان آموزشی نیز آسیب شدید وارد شده‌ است. هم اکنون ۱۳۳ مدرسه دولتی در نوار غزه از آوارگان فلسطینی رانده شده از خانه‌های خود میزبانی می‌کنند.

ارتش اسرائیل در این میان از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۶۹ مدرسه و ۵ دانشگاه در کرانه باختری یورش برده و بخشی از آن‌ها را تخریب کرده است.

از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه ۶۲۰ هزار دانش‌آموز و ۸۸ هزار دانشجوی فلسطینی از تحصیل محروم شده اند. خبرگزاری رسمی فلسطین در بخش دیگری از گزارش خود تصریح کرده که شمار زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان فلسطینی به‌ویژه در نوار غزه به‌دلیل حملات ارتش اسرائیل با مشکلات شدید بهداشتی و سلامت روحی روبرو هستند.

گفتنی است، طی حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون ۳۸ هزار و ۶۶۴ فلسطینی از جمله ۱۵ هزار و ۶۹۴ کودک و ۱۰ هزار و ۲۷۹ زن جان خود را از دست داده و ۸۹ هزار و ۹۷ نفر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر هنوز اجساد زیادی زیر آوار و کنار جاده‌ها وجود دارد اما به‌دلیل حملات شدید ارتش اسرائیل، تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع مدنی نمی‌توانند اجساد را بیرون بیاورند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا