آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوجنگجهانحقوق بشررسانه‌هامنطقه

اسرائیل برای ذخیره‌سازی اطلاعات فلسطینی‌ها، سرورهای ابری‌آمازون را در اختیار دارد

خبرگزاری دید: ارتش اسرائیل به دنبال افزایش داده‌های ذخیره شده در مورد نوار غزه و فلسطینیان شروع به استفاده از سرورهای ابری آمازون و سیستم‌های هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل برای طبقه‌بندی و فیلتر کردن اطلاعات کرده است.

اسرائیل برای ذخیره‌سازی اطلاعات فلسطینی‌ها، سرورهای ابری‌آمازون را در اختیار دارد

به نقل از آنادولو؛ پایگاه‌های اینترنتی «+۹۷۲ Magazine» و «Local Call» به ضبط صوتی ارائه شده توسط سرهنگ راچلی دمبینسکی، فرمانده مرکز سیستم‌های محاسباتی و اطلاعاتی ارتش اسرائیل، به حدود ۱۰۰ پرسنل نظامی و صنعتی در تل‌آویو در ۱۰ ژوئیه سال جاری دسترسی پیدا کرده‌اند.

دمبینسکی برای اولین بار علناً تأیید کرد که ارتش اسرائیل از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری و هوش مصنوعی ارائه شده توسط غول‌های فناوری غیرنظامی در حملات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر استفاده کرده است.

وی در این ارائه که لوگو‌های هرکادم از «سرویس‌های وب آمازون (AWS)»، «Google Cloud» و «Microsoft Azure» دو بار قرار گرفته بود، گفت که ارتش از یک “ابر عملیاتی” برای عملیات خود استفاده می‌کند که به طور معمول در سرورهای نظامی داخلی نگهداری می‌شود.

ابر داخلی شامل برنامه‌هایی برای علامت گذاری اهداف برای بمباران، پورتالی برای مشاهده تصاویر زنده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) در آسمان غزه و همچنین سیستم‌های آتش، فرماندهی و کنترل است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا