آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

اسلام‌آباد اظهارات استانکزی را در مورد دیورند «واهی» خواند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر عباس استانکزی در مورد دیورند گفته است که به جای ادعاهای واهی و خودخواهانه به نگرانی‌های امنیتی پاکستان رسیدگی شود.

وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته اظهارات عباس استانکزی معاون وزیر خارجه حکومت سرپرست را در مورد دیورند ادعاهای خودخواهانه و واهی خوانده و گفته که کابل به نگرانی‌های امنیتی واقعی اسلام‌آباد توجه کند.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به پرسش‌های رسانه‌ها گفته که هدف از این اظهارات منحرف کردن توجه عمومی و مایه تاسف است.

او گفته که هرگونه ادعای خودخواهانه و واهی در مورد قانونی بودن و مقدس بودن مرز پاکستان و افغانستان نمی‌تواند حقایق جغرافیایی، تاریخی و حقوق بین‌الملل را تغییر دهد.

سخنگوی این وزارت افزوده که به جانب افغانستان توصیه می‌شود به نگرانی‌های امنیتی واقعی پاکستان رسیدگی کند تا این که با چنین اظهارات عمومی، توجه عموم را منحرف کند.

بلوچ بیان داشته است: پاکستان متعهد به تسهیل تردد کاملاً تنظیم شده افراد و کالاها در سراسر مرز پاکستان و افغانستان بر اساس روابط بین دولتی است. ما به اقدامات خود برای این منظور ادامه خواهیم داد.

گفتنی است که استانکزی به تازگی گفته بود که دیورند مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا