آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانمنطقه

اسلام‌آباد: تروریزم برخاسته از افغانستان برای منطقه نگران کننده است

خبرگزاری دید: آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته است که تروریزم برخاسته از افغانستان نه تنها برای پاکستان بلکه برای سایر کشورهای همسایه مانند چین، ایران، تاجیکستان و ازبیکستان نیز نگران کننده است.

آصف درانی روز گذشته در میزگردی با موضوع “روابط پاکستان و افغانستان: چالش‌ها و فرصت‌ها” در موسسه مطالعات منطقه‌ای اسلام‌آباد تی‌تی‌پی را «خط سرخ» دانسته و ابراز  امیدواری کرده که طالبان افغانستان علیه آن‌ها اقدام کند.
نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته است: تروریزم برخاسته از افغانستان نه تنها برای پاکستان بلکه برای سایر کشورهای همسایه مانند چین، ایران، تاجیکستان و ازبیکستان نیز نگران کننده است.
وی از اداره موقت افغانستان خواست تا علیه گروه های تروریستی گام بردارد.
درانی با بیان این‌که حکومت سرپرست افغانستان علیه تی‌تی‌پی اقدام کند، افزوده است: ما باید با صبر و استقامت با حکومت افغانستان برخورد کنیم. پاکستان خواهان صلح و ثبات در افغانستان است.
وی همچنین گفته که پاکستان خواهان بهتر شدن شرایط اجتماعی-اقتصادی و سیاسی در افغانستان است تا بازگشت بیش از ۳ میلیون پناهجوی افغانستان تسهیل شود.
وی از جامعه جهانی و سازمان ملل خواسته است تا راهبردهایی را برای بازگشت آبرومندانه پناهجویان افغانستان به وطن شان ارایه دهند.
او خواستار رفع موانع تجارت بین دو کشور همسایه و ترانزیت کالاهای پاکستان از افغانستان به آسیای مرکزی شده است.
او همچنین خواستار تسریع پروژه‌های اتصال منطقه‌ای مانند پروژه خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند (تاپی) و خط انتقال برق کاسا-۱۰۰۰ از قرقیزستان و تاجیکستان به افغانستان و پاکستان شده است‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا