آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثپاکستانجنگمنطقه

اسلام‌آباد: طا-لبان از اقدامات غیرقانونی علیه مرز افغانستان-پاکستان اجتناب کنند

خبرگزاطری دید: در پی درگیری نیروهای حکومت سرپرست با مرزبانان پاکستانی در تورخم، وزارت خارجه پاکستان از کابل خواسته است که از اقدامات غیرقانونی علیه مرز پاکستان-افغانستان اجتناب کند.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته(۲۶ اسد) از کومت موقت افغانستان خواست تا خویشتن‌داری کرده و از اقدامات غیرقانونی علیه مرز پاکستان و افغانستان خودداری کند.
هفته گذشته، نیروهای امنیتی پاکستان و نیروهای امنیتی حکومت سرپرست افغانستان بر سر ساخت ایست بازرسی در تورخم با یکدیگر درگیر شدند.
این امر منجر به کشته شدن یک زن و ۲ کودک وی  و همچنین بسته شدن گذرگاه تورخم شد.
بلوچ در کنفرانس خبری در این رابطه گفته است: اول، من نمی‌خواهم به تاریخچه این گونه تجاوزات مرزی از طرف افغانستان بپردازم. اما همان‌طور که می‌دانید، حادثه اخیر بسیار ناگوار بود که در ۱۲ اگست، نیروهای افغان در مرز تورخم آتش گشودند.
وی افزود که نیروهای پاکستان در دفاع از خود واکنش مناسب نشان دادند.
او بیان داشته است: ما از مقامات افغانستان می‌خواهیم که خویشتن‌داری کرده و از اقدامات غیرقانونی علیه مرز پاکستان و افغانستان خودداری کنند. آن‌ها باید درک کنند که نیروهای پاکستانی همیشه از خاک خود دفاع خواهند کرد.
وی همچنین گفت که آن‌ها آماده‌اند هرگونه سوء‌تفاهم را از طریق کانال‌های دیپلماتیک حل کنند.
وی همچنین تاکید کرده که روابط پاکستان و افغانستان چندوجهی است و جنبه‌های مختلف همکاری دوجانبه بین دو کشور را در بر می‌گیرد.
بلوچ افزوده است که پاکستان همواره نگرانی‌های خود را در مورد حضور مخفی‌گاه‌ها و پناهگاه‌های تروریست‌ها در داخل افغانستان مطرح کرده است.
او گفته که پاکستان از مقامات افغانستان انتظار دارد تا اقدامات موثر و قوی علیه گروه‌های تروریستی انجام دهند.
لازم به ذکر است که نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان نیز به تازگی گفته است که اگر طالبان اعضای تی‌تی‌پی را تحویل دهند، مشکل میان دو طرف حل است.
در پاسخ به این اظهارات، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان هرگونه حمایت از تی‌تی‌پی را رد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا