آخرین اخبارافغانستانسیاست

کمیسیون انتخابات:

اشرف غنی گفت هرکس مخالف برچسپ در کاپی تذکره است، استعفا دهد

معاذالله دولتی معاون مالی و اداری کمیسیون انتخابات می‌گوید که رییس جمهور غنی از او خواست کناره‌گیری کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای دولتی به آریانانیوز گفته است، ریاست‏ جمهوری در نشستی از او و سه عضو دیگر این کمیسیون خواست اگر مخالف نصب برچسب ثبت نام روی کاپی شناسنامه‌ها هستند، از وظایف‌شان استعفا کنند.
اما پس از اعلام این تصمیم، انتقادهای زیادی از حکومت آغاز شد که گویا این تصمیم به سفارش رییس جمهور بوده و عده‌ای آن را زمینه‌سازی برای تقلب درانتخابات خواندند و کمیسیون انتخابات در چرخشی اعلام کرد که واجدان شرایط رای‌دهی تنها براساس شناسنامه‌های اصلی می‌توانند ثبت نام کنند.
معاون مالی و اداری کمیسیون انتخابات گفت، در نشستی که اعضای کمیسیون انتخابات چند روز پیش با اشرف غنی داشتند، رییس کمیسیون انتخابات به آقای غنی گفت که ۴ نفر از اعضای کمیسیون مخالف تغییر طرزالعمل ثبت نام رای‌دهندگان و نصب برچسب‌ ثبت نام روی کاپی شناسنامه‌ها هستند.
آقای دولتی تصریح کرده است که اعضای کمیسیون پیش از نشست با رییس جمهور براساس آرای اکثریت، فیصله کردند که دیدگاه کمیسیون این است که طرزالعمل ثبت نام رای‌دهنده‌ها تغییر نکند.
اما شاه حسین مرتضوی از سخنگویان ریاست جمهوری هم که در همین برنامه شرکت داشت، با رد اظهارات آقای دولتی گفته که رییس جمهور خواهان برگزاری انتخابات شفاف و به موقع است.
با این همه، این روز‏ها ریاست اجرایی کشور نیز ریاست‏جمهوری را متهم به دخالت در امور کاری کمیسیون انتخابات می‏کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا