آخرین اخباراجتماعافغانستان

اعتراض طرفداران جنرال دوستم در سرپل

شماری از باشندگان ولایت سرپل و طرفداران جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری، در یک گردهمایی در شهر سرپل، خواهان حساب رای‌ شان از سوی حکومت وحدت ملی شده و سران این حکومت را به تک‌روی و بی‌پروایی در برابر معاون اول ریاست‌جمهوری و کادرهای ترک‌تباران متهم می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این گردهمایی اعتراضی محمدعظیم قویاش، نماینده مردم سرپل در مجلس سنا، محمد نور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل، و نیز رییس جنبش جوانان شورای ولایتی سرپل، مجاهدین و فرماندهان حزب جنبش ملی اسلامی و هم شماری از جوانان اشتراک نموده از حکومت وحدت ملی می‌خواهند در برابر رای‌های میلیونی آنان پاسخ‌گو باشد.
معترضان می‌گویند که رای ملیونی آنان بوده که رییس‌جمهورغنی به چوکی ریاست رسیده‌است.
آنان شاکی‌اند که سران حکومت وحدت ملی هیچ‌گونه توجهی در برابر هواداران حزب جنبش ملی اسلامی نداشته و کادرهای شان در ساختار سیاسی حکومت سهیم نیست و از این‌که معاون اول ریاست‌جمهوری در حاشیه رانده شده نیز سخت انتقاد می‌کنند.
محمدعظیم قویاش، نماینده مردم در مجلس سنا می‌گوید: کسانی که با رای میلیونی حزب جنبش به قدرت رسیده‌اند، امروز در برابر تمام این رای‌ها مسوول هستند و در صورتی‌که آنان در ساختار سیاسی قدرت و حکومت وحدت ملی سهیم نباشند و حضورشان نادیده گرفته شود، دست به اعتراض‌های گسترده در سطح کشور خواهند زد.
وی می‌گوید، از این‌که جای برای کادرهای حزب جنبش در دستگاه حکومت وحدت ملی در نظر گرفته نشده آنان فریب نخورده‌اند.
گفتنی است که هفته گذشته نیز شماری از هواداران حزب جنبش ملی در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان دست به اعتراض زدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا