آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

اعلامیه تند طا-لبان علیه جنایات رژیم اسراییل در غزه

خبرگزاری دید: به دنبال حملات خونین رژیم اسراییل بر نوار غزه و شفاخانه الشفا در این شهر، وزارت خارجه در کابل با نشر اعلامیه‌ای اعمال رژیم اسراییل را غیر پذیرفتنی و جنایات مستمر علیه حقوق بشر خوانده است.

در این اعلامیه گفته شده که با گذشت هر روز تمام قوانین جنگی از سوی رژیم اسراییل علیه مردم غیر نظامی نوار غزه نقض می‌شود.

اعلامیه: بیشتر از چهل روز است که وحشت نیروهای صهیونیستی برخلاف تمامی نورم‌های انسانی در نوار غزه ادامه دارد. متجاوزین اسرائیلی با گذشت هر روز تمامی حدود قوانین جنگ را نقض می کنند و درین اواخر حملات بالای شفاخانه‌ها را نیز آغاز کرده‌اند که آخرین مورد آن حملهٔ نیروهای صهیونیستی بالای کمپلکس طبی الشفا می‌باشد.

در اعلامیه افزوده که « ا.ا.ا. یک بار دیگر وحشت اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند، مسوولین رژیم صهیونیستی را مجرمین جنگی و عملکرد آنان در غزه را نقض آشکار قوانین جنگ و جرایم جنگی می‌داند».

در این اعلامیه از جهان خواسته شده که در قبال تراژدی غزه بی‌تفاوت نباشد: ا.ا. از سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های مدعی حقوق بشر می‌خواهد در صورتی که اگر واقعاً به ارزش‌های اعلامی خویش متعهد اند، باید با اتخاذ موضع واقعی، واضح و منصفانه علیه جرایم ضد بشری اسرائیل در غزه، جلو وحشت جاری را بگیرند. برخورد دوگانهٔ کشورهای غربی درین زمینه این امر را بیشتر به یقین مبدل خواهد کرد که حقوق بشر برای آنها تنها ارزش ابزاری دارد که از آن برای‌ اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

در اعلامیه همچنان از کشورهای اسلامی خواسته شده که به صدای مظلومیت غزه گوش دهند و با اقدامات موثر و معنادار واکنش  داشته باشند.

گفتنی است که بیشتر از چهل روز از حملات خونین رژیم اسراییل بر نوار غزه می‌گذرد و تاکنون دست کم بیش از ۱۰ هزار فرد ملکی فلسطینی کشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا