آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجنگجهان

اف‌بی‌آی به دنبال اطلاعات درباره دستیار سابق بن لادن

خبرگزاری دید: اف‌بی‌آی با نشر اطلاعیه‌ای خواستار اطلاعات درباره حمزه الغامدی، دستیار سابق اسامه بن لادن و عامل القاعده شد.

اف‌بی‌آی امروز شنبه(۲۴ سنبله) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دنبال اطلاعاتی در مورد حمزه الغامدی، تبعه عربستان سعودی است تا از او در ارتباط با القاعده، سازمان تروریستی مسئول حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ بازجویی کند.
در اطلاعیه آمده است: مشهور است که الغامدی در مناطق درگیری‌های مسلحانه، از جمله افغانستان و تاجیکستان شرکت داشته و نقش مهمی در شبکه القاعده دارد.
کریستی ام. کورتیس، دستیار مدیر مسئول دفتر اف‌بی‌آی در شهر نیویارک گفته است: ما فراموش نکرده‌ایم. بیست و سه سال بعد، اف‌بی‌آی همچنان در جستجوی عدالت برای قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر با ادامه تعقیب کسانی است که می‌خواهند به ما آسیب برسانند. 
بر بنیاد این اطلاعیه، الغامدی از نزدیکان اسامه بن لادن بود و در دوره منتهی به حملات ۱۱ سپتمبر به عنوان یکی از اعضای مورد اعتماد نیروهای امنیتی او خدمت می‌کرد. او همچنین مهمان‌خانه‌های القاعده را در نزدیکی کابل اداره و از اعضای این سازمان حمایت لوجستیکی می‌کرد.
علاوه بر این، الغامدی در کنار ایمن الظواهری، رهبر ارشد القاعده کار می‌کرد و خود را در هسته عملیات این گروه تروریستی جای داده است.
الغامدی همچنین دارای نام‌های ذیل است و از آن‌ها استفاده می‌کند: صالح سعید البیطیه الغامدی، حمزه صالح بن سعید الغامدی، حمزه الغامدی.
اف‌بی‌آی در اطلاعیه خود گفته هر کسی که در مورد حمزه الغامدی اطلاعاتی دارد، درخواست می‌شود با دفتر محلی اف‌بی‌آی، نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری امریکا تماس بگیرد.
وزارت امور خارجه ایالات متحده به تازگی برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری حمزه الغامدی شود، تا ۵ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.
گفتنی است که اف‌بی‌آی چندی پیش با نشر اطلاعیه‌ای خواستار اطلاعات در مورد محمود شاه حبیبی، امریکایی افغانستانی‌الاصل، شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا