آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهحکومتزنانزندگیسیاستعلم و دانش

افتتاح پروژه ساخت مکتب دخترانه در منطقه شیعه‌نشین توسط والی طالبان

خبرگزاری دید: کار ساخت و اعمار یک باب مکتب متوسط دخترانه، در منطقه دشت سفید ولسوالی کهمرد ولایت بامیان، رسما آغاز گردید.

دفتر مطبوعاتی اداره ولایت بامیان، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سنگ تهداب این مکتب توسط مولوی عبدالله سرحدی والی طالبان در بامیان و سایر مقامات ملکی و نظامی اداره محلی، بزرگان، علما و متنفذین ولسوالی کهمرد گذاشته شده است.

به نقل از خبرنامه، این پروژه با بودجه مجموعی ۱۳۲ هزار دالر امریکایی از سوی بنیاد خیریه آرغوشه تمویل می گردد و قرار است ساختمان مکتب در شش صنف درسی و دو اتاق اداری، در یک طبقه و به شکل پخته و اساسی اعمار گردد و در کنار آن تجهیزات مورد نیاز این مکتب به شمول میز و چوکی، سیستم آب‌رسانی، برق سولری و میدان بازی این مکتب نیز تهیه شود.

مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان در مراسم تهداب‌گذاری این مکتب گفته است: “همه ما خواهان تعلیم و تحصیل فرزندان این وطن در پارچوب اصول اسلامی هستیم. امارت اسلامی افغانستان نیز خواستار یک جامعه مترقی، مستقل و آزاد است و نیز تلاش داریم تا زمینه فراگیری دانش و تکنالوژی روز را برای فرزندان این وطن در چارچوب ارزش‌های اسلامی و فرهنگی کشور فراهم نماییم.” در همین راستا، والی بامیان ضمن تقدیر از نهادهای تمویل‌کننده و تطبیق‌کننده این پروژه، از دانش‌آموزان و مردم محل خواست در راستای کسب علم و دانش تلاش نمایند تا به مدارج بالای علمی و تخصصی دست یابند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا