آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

افزایش تعامل تجاری محور رایزنی عزیزی با مقامات ازبیکستانی

خبرگزاری دید: نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت در  سفر به ازبیکستان با جمشید خواجه‌یف معاون نخست‌وزیر و شماری دیگر از مقامات آن کشور دیدار کرد.

وزارت صنعت و تجارت در خبرنامه‌ای اعلام کرد که در این دیدار پیرامون گسترش روابط دوجانبه تجاری و ترانزیتی، متوازن‌سازی تجارت دو کشور با امضای موافقت‌نامه، نهایی‌سازی تفاهم‌نامه قرنطینه میان دو طرف، همکاری ازبیکستان در بخش خط‌آهن افغانستان، همکاری در انتقال لین برق سرخان-پلخمری گفت‌وگو و روی ایجاد اتاق تجارت میان دو کشور توافق شده است.

دو طرف همچنین در مورد مسایل سازمانی مربوط به نشست تجاری مشترک آتی با اشتراک بیش از ۲۵۰ کارآفرین افغانستانی و نمایشگاه “ساخت افغانستان” نیز تبادل نظر کردند.

در این نمایشگاهی که قرار است به زودی برگزار شود، محصولات ۷۵ شرکت بزرگ افغانستانی که در صنایع جواهرسازی، نساجی، مواد غذایی، برق، معدن، حمل و نقل و لوجستیک فعالیت دارند، به نمایش گذاشته خواهد شد.

در پایان این نشست، طرفین ابراز اطمینان کردند که رویدادهای مشترک با وزارت صنعت و تجارت افغانستان، تعامل تجاری دو کشور را افزایش داده و ابتکارات متقابل جدید را راه‌اندازی خواهد کرد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت روز گذشته در راس هیئتی به ازبیکستان رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا