آخرین اخباراسلایدشوافغانستانبرگزیدهحقوق بشرزنان

افشای تجاوز جنسی/ بر زن‌ معترض در زندان طا-لبان چه گذشت؟

خبرگزاری دید: گاردین و رخشانه گزارش داده است که ویدیویی را مشاهده کرده اند که در آن بر یک زن فعال حقوق بشر در زندانی در افغانستان “تجاوز گروهی” و “شکنجه” می‌شود.

بر بنیاد این گزارش، این ویدیو از تجاوز گروهی مردان مسلح و شکنجه یک زن فعال حقوق بشر افغانستانی در زندان طا-لبان گرفته شده است. به‌رغم گزارش‌های متعدد از اعمال خشونت و تجاوز در زندان‌ها در افغانستان، گمان می‌رود این ویدیو اولین مدرک از وقوع این جنایات باشد.

این زن فعال حقوق بشر گفته که پس از وقوع این رویداد، این فیلم برایش ارسال شده و تهدید شده که در صورت ادامه صحبت علیه حکومت طا-لبان، به طور گسترده‌تری در صفحات مجازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در این ویدیوی ضبط شده، از زن جوان فیلم گرفته می‌شود که به او گفته می‌شود لباس‌هایش را در بیاورد و سپس توسط دو مرد چندین بار مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد.

زن حاضر در این ویدیو سعی می‌کند صورتش را با دستان خود بپوشاند.

در یک نقطه به این زن می‌گویند: در تمام این سال‌ها امریکایی‌ها شما را … و اکنون نوبت ماست.

این زن گفته است که به دلیل شرکت در تظاهرات عمومی علیه طا-لبان دستگیر شده بود و در حین بازداشت در زندان طا-لبان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

او پس از آزادی از افغانستان گریخته است.

او گفته که پس از اعتراض‌ها در تبعید علیه طا-لبان، این ویدیو برایش ارسال شده و به او گفته شده که اگر به انتقاد از حکوت ادامه دهد، این ویدیو به خانواده‌اش فرستاده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

او معتقد است که این فیلم عمدا ضبط شده تا از آن برای ساکت کردن و شرمساری وی استفاده شود.

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طا-لبان در قطر در روزهای برگزاری نشست سوم دوحه ادعای تجاوز جنسی بر زنان در زندان را رد کرده و آن را “اتهام محض” خواند.

هیدر بار، معاون بخش حقوق زنان در دیدبان حقوق بشر، گفته که طا-لبان با معافیت کامل از تخلفات، به‌ویژه در پشت دیوارهای زندان” به عمل خود ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا