آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرخبر های مهمعدلی قضایی

الله‌گل مجاهد درانتظار حکم طا-لبان؛ اعدام یا حبس ابد

خبرگزاری دید: چندی قبل روند سبز در گزارشی از صدور حکم قصاص/اعدام الله ‌گل مجاهد عضو مجلس نمایند‌گان پیشین توسط دادگاه طا-لبان خبر داده‌ بود. این در حالی‌ست که منابع می‌گویند وجود دو دسته‌گی در میان طا-لبان در تصمیم‌گیری برای حکم اعدام یا حبس ابد برای الله‌گل مجاهد سبب بلاتکلیفی در سرنوشت وی شده است.

الله‌گل مجاهد در انتظار حکم طالبان؛ اعدام یا حبس ابد

به گزارش روند سبز، برای تطبیق حکم اعدام الله‌ گل مجاهد، طا-لبان دچار دو دسته‌گی شده طوری ‌که عناصر افراطی ‌تر طالبان خواهان اجرای حکم اعدام/قصاص الله ‌گل مجاهد در ستدیوم غازی کابل با فراخواندن باشنده‌گان کابل‌اند و عناصر میانه ‌رو طا-لبان می‌خواهند الله ‌گل مجاهد در حبس ابد بمیرد.

سخنگویان حکومت سرپرست در مورد ادعای روند سبز هنوز واکنش نشان نداده و تاکنون محکمه‌های طا-لبان به صورت رسمی از صدور حکم قصاص برای الله‌گل مجاهد جزئیاتی نداده‌اند.
طالبان؛ الله‌گل مجاهد را به اتهام قتل فردی به اسم قاری سعید بازداشت و زندانی کرده‌است.

این در حالی‌ست که؛ فرهاد دریا در صفحه رسمی فیسبوک خود با انتشار عکسی در واکنش به ویدیوی بازداشت آقای مجاهد و بدرفتاری طالبان با او نوشت:”چوب خدا صدا ندارد!”.
و هرچند در ادامه این پست فیسبوکی گفته که طرفدار “محکمه صحرایی” و “خشونت و زورگویی” نیست، بلکه طرفدار تامین عدالت است اما در ادامه اضافه کرده است:

“حقیقت اما این است که وقتی یک قلدرِ زورگو را چنین ‘بگیل‌ ‘ (فراری) و به اصطلاح “کَری خوردگی” می‌بینم، یک‌بار دیگر به یاد می‌آورم که “چوب خدا صدا ندارد!” و هیچ ظالمی در هیچ زمانی، از این چوب خلاصی نخواهد داشت.”

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا