آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور به سناتوران امریکایی:

امروز تمام بار جنگ علیه تروریزم به دوش قوای مسلح افغانستان است

محمد اشرف غنی رییس جمهور در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با شماری از اعضای مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا تحت ریاست سناتور لیندزی گراهام، دیدار کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با شماری از اعضای مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا تحت ریاست سناتور لیندزی گراهام، دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار هر دو جانب در رابطه به پروسه صلح و وضعیت امنیتی افغانستان و منطقه، بحث و تبادل نظر نمودند.
سناتور گراهام با بیان این که ما از تلاش‌های حکومت افغانستان در خصوص صلح استقبال می‌کنیم، گفت: حمایت امریکا از افغانستان دوامدار خواهد بود و ما به عنوان یک متحد استراتژیک در کنار مردم افغانستان باقی خواهیم ماند.
رییس جمهور غنی در مورد پروسه صلح و تلاش‌ها و تعهدات حکومت افغانستان در این خصوص صحبت کرده، گفت که تروریزم تهدید مشترک را متوجه افغانستان و امریکا نموده است و باید در راستای مبارزه با این پدیدۀ شوم، مشترکاً تلاش صورت گیرد.
وی در رابطه به صلح گفت: امیدوار هستیم که طالبان از جنگ دست بکشند و با آتش بس وصلح پایدار کنار بیایند.
رییس جمهور تصریح کرد که امروز کشور ما و ظرفیت‌های آن تغییر کرده است، پایه‌های نظام دموکراتیک مستحکم گردیده و ظرفیت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی ما بلند رفته است. وی خاطرنشان کرد که دیدگاه ما اتصال منطقه‌ای و گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی می باشد.
رییس جمهور در پاسخ به سناتوران در خصوص کاهش نیروهای امریکایی، گفت که ما قبلاً روی چگونگی کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان با جانب ایالات متحدۀ امریکا تفاهم کرده بودیم و امروز تمام عملیات ها به دوش نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان است.
در این دیدار سناتور گراهام به نمایندگی از سایر سناتوران، گفت که ما در کنار حکومت و مردم افغانستان هستیم و از دستآوردهای مشترک حفاظت و حراست می کنیم.
وی افزود که هنوز هم شبکه حقانی و سایر گروه های تروریستی در برابر منافع مشترک دو کشور به عنوان یک تهدید می باشند و باید علیه آنها مشترکاً مبارزه نمائیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا