آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

امریکا از حمله بر کانتیننتال خبر داشت

مجله آلمانی «اشپیگل» نوشته است که سفير امريکا در افغانستان در اقدامی شک برانگيز درست پيش از حمله مهاجمان انتحاری به هوتل بين‌المللی انترکانتيننتال، اين مکان را ترک کرده است.
از سویی هم، اخيراً دولت امريکا به شهروندان خود در کابل هشدار داده بود اين گمانه‌زنی‌ها افزايش يافته که آيا امريکا از احتمال وقوع حمله تروريستی به هوتل انترکانتيننتال در کابل اطلاع داشته است.
مجله «اشپيگل» در گزارشی از حمله تروريستی به هوتل بين‌المللی انترکانتیننتال در کابل به نقل از يک شاهد عينی نوشت که سفير جديد امريکا در کابل درست لحظاتی پيش از حمله مهاجمان انتحاری اين هوتل را ترک کرده است.
اما اين مجله بودوباش سفير امريکا را در کانتیننتال را تاييد نکرده است.
نشريه امريکايی «اتلانتيک» نيز با اشاره به حضور احتمالی سفير امريکا در اين هوتل نوشت: احتمالًا اشاره مجله آلمانی اشپيگل به اين موضوع است که مهاجمان انتحاری منتظر مانده بودند تا پس از خروج سفير امريکا حملات خود را به اين هوتل آغاز کنند.
در همین حال، شبکه خبری «ان ‌بی ‌سی‌» به نقل از مقامات امريکايی تصريح کرده است، احتمالاً هيچ شهروند امريکايی در اين هوتل حضور نداشته است. ممکن است اين به دليل هشدارهای مکرر امنيتی سفارت امريکا در کابل به شهروندان امريکايی بوده باشد.
گزارش‌های نشریات معتبر بین‌المللی این گمانه‌زنی را تقویت کرده است که امریکا از حمله بر انترکانتیننتال خبر داشت، ولی آن را با نهادهای امنیتی افغانستان شریک نکرد.
گفتنی است که شب گذشته مهاجمان انتحاری بر هوتل انترکانتیننتال حمله کرده و پس از ۱۳ ساعت درگیری و کشته شدن شمار زیادی از مهمانان، از سوی نیروهای امنیتی از پا درآمدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا