آخرین اخبارجهانسیاست

امریکا: روند طی مراحل ویزای ویژه مهاجرت را آسان می‌سازیم

خبرگزاری دید: وزارت امنیت داخلی امریکا گفته است که روند طی مراحل درخواست ویزای ویژه مهاجرت برای مردم افغانستان را سهل می‌کند.

امریکا: روند طی مراحل ویزای ویژه مهاجرت را آسان می‌سازیم

وزارت امنیت داخلی امریکا روز گذشته در بیانیه‌ای گفته است که پس از این متقاضیان ویزای ویژه مهاجرت فقط یک فورمه را خانه‌پری خواهند کرد.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه و الخاندرو مایورکس وزیر امنیت داخلی امریکا، با نشر اعلامیه‌ای مشترک گفتند که متقاضیان جدید، سر از همین هفته نیاز نخواهند داشت برای ویزۀ خاص مهاجرت فورمه‌های جداگانه را خانه‌پری کنند.
این روند جدید که به منظور موثر ساختن این برنامه روی دست گرفته شده است در حذف موانع و کاهش میعاد زمانی درخواست‌ها کمک خواهد کرد.
پیش از این، وزارت خارجهٔ ایالات گفته بود که برای طی مراحل ویزهٔ خاص مهاجرت به افغان‌ها متعهد بوده و آن را سرعت بخشیده است.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده، ماه گذشته گفت: ما کارمندان مان را افزایش داده‌ایم، طی مراحل درخواست‌ها را ساده ساخته و بخش‌های تکنالوجی خویش را بهبود بخشیده‌ایم.
این در حالی است که پس از گذشت یک سال از خروج امریکا از افغانستان و رویکار آمدن طا-لبان، متقاضیان ویزای ویژه مهاجرت امریکا هنوز هم در انتظار به سر می‌برند و در کشورهای مختلف نسبت به این روند اعتراض و انتقاد کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا