آخرین اخبارجهانسیاست

امضای ۸ توافق‌نامه در حضور رییسی و شریف؛ افزایش تجارت و هماهنگی در مبارزه با تروریزم

خبرگزاری دید: رییس جمهور ایران در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر پاکستان در اسلام‌آباد گفته که تصمیم کلیدی برای افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دالر گرفته شد.

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران که اوایل امروز دوشنبه(۳ حمل) وارد پاکستان شده، در نشست خبری مشترک با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان گفته است: دو کشور مصمم به مبارزه با تروریزم، جرایم سازمان‌یافته، مواد مخدر و اشکال و مظاهر مختلف ناامنی در دو کشور و منطقه هستند. 

رییسی: احتمالاً می‌توانید افرادی را پیدا کنید که طرفدار گسترش و ارتقای روابط خوب دوجانبه بین ایران و پاکستان نیستند، اما این مهم نیست. ما معتقدیم که گسترش روابط بین کشورهای‌مان مهم است.

به نقل از داون، او با ادای احترام به مردم بزرگ‌ پاکستان، افزوده است: ملت بزرگ ایران تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه اعمال شده علیه کشورم را به فرصت تبدیل کردند. … ما تصمیم گرفتیم حجم تجارت بین دو کشور را به ۱۰ میلیارد دالر افزایش دهیم.

در همین حال، نخست‌وزیر پاکستان خواستار تقویت روابط دو کشور شده و گفته است: ما باید با وجود چالش‌هایی که هر دو با آن روبرو هستیم، این روابط را قوی نگه داریم.

او افزود که رهبران دو کشور در این دیدار درباره «مسایل مذهبی، فرهنگی، دیپلماتیک، سرمایه‌گذاری و امنیتی» گفت‌وگو کردند.

نخست‌وزیر پاکستان رییسی را «اقیانوس هوش و خرد سیاسی» دانسته و افزوده است که زمان آن فرا رسیده تا روابط دو کشور «ثبات» یابد.

به گفته وی، مرزهای مشترک به مناطقی تبدیل شود که «کسب و کار، پیشرفت و شکوفایی در همه جا دیده شود».

وی تاکید کرده است که امروز فرصتی بود تا «این دوستی را به دریای توسعه و شکوفایی تبدیل کنیم».

نخست وزیر پاکستان همچنین از رییسی به دلیل «موضع قوی» ایران در مورد تهاجم رژیم اسراییل به غزه تمجید کرده و گفته است: قطع‌نامه شورای امنیت [سازمان ملل] تکه تکه می‌شود و تمام جهان سکوت کرده است.

پاکستان و ایران ۸ توافق‌نامه برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، فناوری علمی، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسایل قضایی امضا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا