آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

انتخابات ریاست جمهوری؛ بهاری که نباید زمستان شود

با توجه به جنجال های انتخابات ریاست جمهوری دور گذشته و کشمکش روی توزیع قدرت در حکومت وحدت ملی، این نگرانی وجود دارد که تنش‌های گذشته در انتخابات ۳۱ حمل تکرار شود.


سرانجام کمیسیون انتخابات زمان دقیق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. براساس جدول زمانی کمیسیون انتخابات، قرار است در ۳۱ حمل سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.
تکت‌های انتخاباتی در حال سر و سامان گرفتن است.
محمد اشرف غنی رییس کشور اعلام کرده که برای عملی کردن وعده‌هایش در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد وارد گود انتخابات خواهم شد. جناح رقیب ریاست جمهوری که ایتلاف ملی بزرگ است این روزها سرگرم رایزنی است تا در انتخابات پیش رو، افتضاح انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ را جبران نماید.
بدون شک انتخابات دور جدید، انتخابات گرم و حساس خواهد بود. هم برای ریاست جمهوری و هم برای مخالفان سیاسی ریس جمهور غنی.
هر دو جناح تلاش خواهند کرد که پیروز انتخابات باشند.
با توجه به جنجال های انتخابات ریاست جمهوری دور گذشته و کشمکش روی توزیع قدرت در حکومت وحدت ملی، این نگرانی وجود دارد که تنش‌های گذشته در انتخابات ۳۱ حمل تکرار نشود.
کمیسیون انتخابات مسئول است که از وقوع یک بحران دیگر در کشور جلوگیری کند.
انتخابات ریاست جمهوری در بهار سال آینده برگزار خواهد شد و نهادهای انتخاباتی به شمول حکومت باید سعی کنند که به گذشته بر نگردیم.
در این شرایط بحرانی بهتر خواهد بود که کمیسیون‌های انتخاباتی از این فرصت تاریخی حفاظت کنند.
حکومت وحدت ملی در حوزه حکومت داری دچار مشکلات کلان است و اگر خطری ناشی از انتخابات کشور را تهدید کند، مدیریت آن از توان حکومت خارج است و مخالفان مسلح دولت از این پیش آمد استفاده خواهند کرد.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا