آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سخنرانی سالانه پوتین؛ قدرت‌نمایی وارث شوروی در برابر غرب

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود از چندین سامانه جدید نظامی که این کشور در حال توسعه آن است پرده‌برداری کرد.
رییس‌ جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه ساعت ۱۲ به وقت مسکو سخنرانی سالانه خود را موسوم به سخنرانی «وضعیت کشور» در ساختمان مجمع فدرال روسیه آغاز کرد.
آقای پوتین پس از بیان برخی دستاوردهای داخلی کشور و دولت روسیه از جمله بالابردن میزان امید به زندگی و از بین بردن فقر در روسیه به عنوان برخی از اولویت‌های کاخ کرملین تأکید کرد، پلی که قرار است کریمه را به روسیه متصل کند از سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.
در همین حال، رییس‌ جمهور پوتین در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد، یکی از اولویت‌های دولت وی تقویت زیرساخت‌های نظامی روسیه در منطقه قطب شمال به منظور حفاظت از منافع این کشور است.
آقای پوتین در سخنرانی سالانه‌اش عقب‌ماندگی را تهدید اصلی برای روسیه عنوان کرد و گفت این کشور باید آن را شکست دهد و توسعه‌ای پویا در روسیه محقق شود.
پوتین تصریح کرد که باید زمینه‌های حقوقی فعالیت کارشناسان و متخصصان خارجی در روسیه محیا شود.

توسعه توان نظامی و دفاعی روسیه
وی ادامه اظهاراتش را به موضوعات نظامی اختصاص داد و به پیشرفت‌های نظامی روسیه طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: ارتقای تسلیحات راهبردی روسیه که در واکنش به اقدامات نظامی امریکا و دیگر کشورهای جهان حاصل شده است و ارتش روسیه یک سامانه پیشرفته در اطراف مسکو به منظور حفاظت از این شهر مستقر کرده است.
پوتین تصریح کرد:« امریکا در سال ۲۰۰۲ از پیمان «ضدموشک‌های بالستیک» خارج شد و با وجود تلاش‌های مکرر مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن در این رابطه، امریکا از تعهدات خود در این زمینه سر باز می‌زند و همین امر نیز مسکو را بر این داشته تا هر آنچه می‌تواند برای ارتقای قابلیت‌های دفاعی خود به کار گیرد و عملیات نظامی روسیه در کشور سوریه نیز پیشرفت قابل توجه قابلیت‌های نظامی روسیه را به تصویر کشید. امریکا پیشنهادات روسیه را درباره فعالیت‌های مشترک رد کرده است.»
وی همچنین به زیردریایی‌های بدون سرنشین جدید روسیه اشاره کرد که قادرند بدون ایجاد هیچ صدایی در اعماق بسیار زیاد دریا حرکت کرده و هیچ سلاح قادر به هدف قرار دادن آن‌ها نیست و حتی در برابر سلاح‌های هسته‌ای نیز مقاوم هستند.
پوتین تاکید کرد روسیه در حال توسعه کلاهک‌های جدید هسته‌ای است که می‌تواند روی موشک‌های کروز نصب شود.
رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که امریکا قصد دارد تا ۵ رزمناو و ۳۰ ناوشکن نزدیک مرزهای روسیه مستقر کند و توسعه قابلیت‌های نظامی روسیه در پاسخ به اقدامات امریکا صورت می‌گیرد.
رییس‌ جمهور روسیه با گفتن این جمله که «قبل از اینکه روسیه سامانه‌های تسلیحاتی جدید بسازد، کسی به حرف ما گوش نمی‌کرد، حالا ما را بشنوید»، سالون سخنرانی را به وجد آورد.
وی از یک سامانه جدید دیگر رونمایی کرد و گفت که این سامانه هیچ محدودیت بردی ندارد. نام این سامانه که یک فلم کوتاه از آن به نمایش درآمد «آوانگارد» است.
گفتنی است که در ادامه سخنان آقای پوتین چندین فلم کوتاه از تسلیحات جدید روسیه به نمایش گذاشته شد که پیشرفت و ارتقای تسلیحات راهبردی این کشور را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا