آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانخبر های مهمسیاست

انتخابات مجلس ایران/ رسانه‌های جهان بازتاب گسترده داده‌اند

خبرگزاری دید: انتخابات  دوره دوازدهم مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ایران در حال برگزاری است. این انتخابات از صبح امروز ۱۱ حوت ۱۴۰۲ در سراسر ایران در حال برگزاری است. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و دیگر مقامات کشوری و لشکری این کشور در ساعات ابتدایی آغاز روند رأی گیری برای شرکت در این انتخابات رأی خود را به صندوق رأی دهی انداختند.

این در حالی است که؛ برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس خبرگان رهبری این کشور و حضور مردم پای صندوق‌های رای بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

در همین حال، شمار زیادی از رسانه‌های بین‌المللی به پوشش زنده اخبار انتخابات ایران پرداختند.

سی‌ان‌بی‌سی نوشت: انتخابات مجلس ایران روز جمعه ۱۱ حوت در حال برگزاری است. حدود ۱۵ هزار نامزد برای تصدی کرسی در مجلس ایران موسوم به مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

سی‌ان‌بی‌سی اضافه کرد: این رای همچنین اعضای آتی مجلس خبرگان ۸۸ عضوی را تعیین می‌کند.

کانورسیشن نوشت: رای‌دهندگان ایرانی روز اول مارس – ۱۱ حوت برای انتخاب نمایندگان مجلس آینده کشور و مجلس خبرگان به پای صندوق‌های رای رفتند.

خبرگزاری فرانسه تصاویری اختصاصی را از حضور مردم ایران پای صندوق‌های رای منتشر کرد.

فرانس ۲۴ نوشته است: بیش از ۶۱ میلیون نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی ایران واجد شرایط رای دادن به نمایندگان مجلس و همچنین مجلس خبرگان هستند.

با این‌حال؛ بازتاب انتخابات ایران در رسانه های بین المللی در حال پیگیری است. به گزارش رسانه ها، مشارکت مردم ایران در انتخابات امروز این کشور چشم گیر توصیف شده است.

فرایند رای‌گیری در ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر ایران تا پایان وقت قانونی ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا