آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوپاکستانجهان

انتخابات پاکستان; اعتراضات در سند و احتمال تشکیل دولت ائتلافی

خبرگزاری دید: بر بنیاد آخرین گزارش‌ها از انتخابات پاکستان نامزدان مستقل حزب تحریک انصاف ١٠٢ کرسی, حزب مسلم لیگ نواز ٧٣ کرسی و حزب مردم ٥٤ کرسی را به دست آورده‌اند. شماری از سیاسیون نیز در ایالت سند اعتراض کرده‌اند. 

یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات پاکستان ایالت سند شاهد اعتراضات نامزدان شکست خورده است زیرا آن‌ها ادعا می‌کنند که در انتخابات تقلب شده است.

جمعیت علمای اسلام به رهبری مولانا فضل الرحمن خواستار اعتراضات گسترده امروز یکشنبه(٢٢ دلو) شده است.

از طرفی هم, جنرال سید عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان (COAS)  گفته است؛ سیاست و کثرت‌گرایی متنوع پاکستان “توسط یک دولت واحد متشکل از همه نیروهای دموکراتیک” با هدف ملی نشان داده خواهد شد.

منیر گفته است: سیاست و کثرت‌گرایی متنوع پاکستان به خوبی توسط یک دولت واحد متشکل از همه نیروهای دموکراتیک با هدف ملی نشان داده خواهد شد.

وی تأکید کرده که ملت برای کنار آمدن با سیاست‌ هرج و مرج و قطبی‌سازی که مناسب یک کشور مترقی ٢٥٠ میلیون نفری نیست، به دستان پایدار و شفابخش نیاز دارد.

او افزوده است: انتخابات یک رقابت مجموع صفر برد و باخت نیست، بلکه تمرینی برای تعیین تکلیف مردم است. رهبران سیاسی باید از منافع شخصی خود فراتر بروند و تلاش‌ها را در حکومت و خدمت به مردم که شاید تنها راه کارآمد و هدفمند دموکراسی است، روی هم بگذارند.

رییس ستاد ارتش خاطرنشان کرده است که از آنجایی که مردم پاکستان اعتماد مشترک خود را به قانون اساسی پاکستان نشان داده اند، اکنون همه احزاب سیاسی موظف است با بلوغ و وحدت سیاسی متقابلاً پاسخ دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا