آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشر

انتقاد خانواده‌های سربازان کشته شده آمریکا در افغانستان از بایدن

خبرگزاری دید: در ادامه رقابت‌های انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن، این بار خانواده‌های ۱۳ سرباز امریکایی که هنگام خروج در افغانستان کشته شدند در کنگره ملی جمهوری‌خواهان حاضر شده و از جو بایدن انتقاد کردند.

انتقاد خانواده‌های سربازان کشته شده آمریکا در افغانستان از بایدن

به نقل از آسوشیتدپرس، بستگان ۱۳ نظامی امریکایی که در جریان خروج آشفته از افغانستان کشته شدند، روز گذشته(۲۷ سرطان) در کنگره ملی جمهوری‌خواهان روی صحنه حاضر شدند.
بسیاری از این خانواده‌های ستاره طلایی از بایدن انتقاد کردند که هرگز نام عزیزان آن‌ها را به طور علنی اعلام نکرده، اما ترامپ داستان همه آن‌ها را می‌داند.
یکی از اعضای خانواده‌‌ها نام ۱۳ نظامی را گرفته و جمعیت نیز نام آن‌ها را تکرار کردند.
کریستی شمبلین، مادرناتنی نیکول جی، یکی از این نظامیان، گفته است: «جو بایدن از پذیرش فداکاری آن‌ها خودداری کرده است. دونالد ترامپ نام همه فرزندان ما را می‌دانست. او همه داستان‌های آن‌ها را می‌دانست.»
در هیمن حال، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا، در بیانیه‌ای گفته است: «رییس جمهور بایدن عمیقاً به کارکنان ما، خانواده‌های آن‌ها و فداکاری‌های عظیمی که انجام داده‌اند اهمیت می‌دهد.»
جمهوری‌خواهان مدعی شده‌اند که تصمیم بایدن برای خروج سربازان امریکایی پس از دو دهه جنگ در افغانستان، یک اقدام کاملا سیاسی بوده است.
با این حال، توافق‌نامه خروج امریکا از افغانستان توسط دولت ترامپ در فبروری ۲۰۲۰ امضا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا