آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثپاکستانخبر های مهممنطقه

انفجار در پاکستان/ ۷ نیروی امنیتی کشته و زخمی شدند

خبرگزاری دید: رسانه های پاکستان گزارش داده اند که بر اثر انفجار یک بمب دست ساز در ایالت خیبرپختونخواه پاکستان ۳ نیروی امنیتی کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند. این حادثه زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی درحال گشت زنی در منطقه سرابنگلا و ترخانان ایالت خیبرپختونخواه بودند.

به نقل از ایندیا تی وی، زخمیان حادثه انفجار امروز(۱۲ جوزا) به شفاخانه منتقل و نیروهای امنیتی به سرعت به محل رفتند و کل منطقه را محاصره کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند.

این درحالی است که ارتش پاکستان روز دوشنبه هفته گذشته طی عملیاتی را ۲۳ جنگجوی وابسته به تحریک طا-لبان پاکستان را کشت و همچنین ۷ نیروی امنیتی پاکستان نیز کشته شدند.

براساس اطلاعات اندیشکده پاکستان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، پاکستان شاهد حداقل ۲۴۵ حمله تروریستی، عمدتاً در استان های خشونت خیز بلوچستان و خیبرپختونخواه بوده است که منجر به کشته شدن ۴۳۲ نفر و زخمی شدن ۳۷۰ نفر در میان غیرنظامیان، پرسنل امنیتی و شورشیان شده است.

خیبرپختونخواه و بلوچستان ۸۶ درصد از حملات و ۹۲ درصد کشته‌ها را به خود اختصاص داده است.

در همین رابطه، ماه گذشته، تحریک طا-لبان پاکستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نزدیک به صد حمله در خاک پاکستان تنها در ماه آپریل – حمل انجام داده است که بیشتر این حملات در ایالت خیبرپختونخواه بوده است.

همچنین این حملات بیشتر نیروهای نظامی پاکستان را هدف قرار داده بودند. به طوری که براساس این گزارش در جریان این حملات ۲۴۳ تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا