آخرین اخبارافغانستان

اوضاع امنیتی و سیاسی سرپل نگران‌کننده است


محمد ظاهر وحدت، والی ولایت سرپل در گفت‌وگو با خبرنگاران، نسبت به بدتر شدن اوضاع امنیتی و سیاسی این ولایت هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد ظاهر وحدت، والی ولایت سرپل که در جمع خبرنگاران ولایت بلخ حاضر شده بود، اوضاع امنیتی ولایت سرپل را نگران‌کننده و شکننده توصیف نموده و گفت: در ماه‌های اخیر، هراس‌افکنان سه مرتبه اقدامات جدی برای تصرف شهر سرپل به خرج دادند، اما با همکاری و فداکاری مردم و نیروهای امنیتی سرپل و همکاری نسبی مسئولین مرکز، این حملات دفع شده است.
او همچنان هشدار داد که در این اواخر نابسامانی‌های سیاسی در سرپل، در حال شکل‌گیری است، که دولت باید برای مهار ساختن این بی‌نظمی‌ها اقدام کند، در غیر آن، اوضاع سرپل بدتر از این خواهد شد.
والی سرپل گفت: شایعات نشست چرخبال در مناطق تحت تصرف هراس‌افکنان، اکنون به واقعیت تبدیل شده و نیروهای امنیتی در خطوط جنگ، این چرخ‌بال‌ها را که برای هراس‌افکنان اسلحه و سایر اقلام ‌رسانیده‌اند، مشاهده کرده اند.
وی افزود: هنوز مشخص نیست که این چرخبال‌ها از کدام مقصد پرواز کرده‌اند .
آقای وحدت همچنان مشکلات سرپل را به سه دسته مشکلات امنیتی، مشکل در راستای حکومت‌داری و مشکلات سیاسی– اجتماعی تقسیم کرد و از مسئولین دولت وحدت ملی خواست تا برای رفع این مشکلات هرچه زودتر اقدام کنند.
وی همچنان گفت: در ماه‌های اخیر پایگاه‌های نظامی و تعداد افراد هراس‌افکن در سرپل افزایش یافته و نیروهای امنیتی در ۵ جبهه با هراس‌افکنان در نبرد هستند.
آقای وحدت علاوه کرد: بیرق‌داران سیاه عملکردشان نسبت به پرچم‌داران سفید بی‌رحمانه‌تر و خشن‌تر است.
وی حمایت خارجی‌ها از هراس‌افکنان و به‌کار گیری نیروهای بومی با معاش بلند توسط مخالفین را از عوامل گسترش فعالیت هراس‌افکنان دانست .
والی سرپل همچنان از مسئولین بلندپایه دولت خواست تا سرپل و مردم مظلوم این ولایت را به فراموشی نسپرده و برای رفع مشکلات این ولایت اقدامات جدی کنند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا