آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهحکومت

اولین جلسه شورای‌عالی استندرد در کابل دایر شد/ ۲۴ استندرد تصویب گردید

خبرگزاری دید: ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی رئیس الوزاری حکومت‌سرپرست می‌گوید: افغانستان در جهت رشد و توسعه اقتصادی قدم‌های اولیه را بر می‌دارد، ارائه محصولات و خدمات بر اساس ستندردهای ملی و بین المللی برای رقابت منطقه ای و بین المللی ضروری است. وی افزوده است: هر معیاری که ما در افغانستان تصویب و اجرا می کنیم، در واقع به رشد اقتصادی و توسعه پایدار کشور کمک می‌کند.

اولین جلسه شورای‌عالی استندرد در کابل دایر شد/ 24 استندرد تصویب گردید

دفتر نشراتی معاون اقتصادی ریاست الوزراء حکومت سرپرست، امروز( ۳۰ اسد) با انتشار خبرنامه‌ای آورده است: ملا برادر؛ در اولین جلسه شورای عالی ستندرد با اشاره به فعالیت اصلی شورای عالی ستندرد گفت: “وظیفه اصلی این شورا تنها معرفی ستندردها نیست، بلکه مسئولیت اصلی شان این است که از عملی شدن مؤثر ستندردها اطمینان حاصل شود تا بتوانیم گام‌های عملی در زمینه رشد و توسعه کشور برداریم. وی افزود؛ این شورا با توجه به نیازهای نسل های موجود و آینده با توجه به یک مسئولیت ملی و اساسی تلاش خواهد کرد تا عدالت، شفافیت و اصل توسعه پایدار را در اجرای ستندردها تامین نماید.”
وی گفته است: “تطبیق مؤثر ستندردها باعث هماهنگی در تولید، توسعه تجارت، جلوگیری از هزینه های اضافی و صرفه جویی در زمان آن می شود. علاوه بر این منجر به انتقال تکنالوژی جدید از کشورهای توسعه یافته به افغانستان خواهد شد.”
در این جلسه از سوی کمیته تخنیکی اداره ملی ستندرد ۲۴ ستندرد جدید برای بحث ارائه شد. از جمله ۲۴ ستندرد ۱۴ ستندرد مشخصات و ۱۰ ستندرد روش آزمایش بوده که پس از بحث و تبادل نظر همه جانبه به تصویب رسید و به تمامی وزارتخانه‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه شد که این ستندردها را به نحو احسن تطبیق نمایند.

این ستندرد ها نظر به اولویت ها در بخش مواد غذایی، ساختمانی، نفتی، نساجی، کیمیاوی و پلاستیک بود. علاوه بر این از سوی کمیته های تخنیکی اداره ملی ستندرد در مورد ۳ ستندرد تجدید نظر شده است.
شایان ذکر است که بر اساس حکم شماره (۲۰۸۳) مقام عالی ریاست الوزراء شورای عالی ستندرد جهت حفاظت از صحت و حفظ مصؤنیت، تضمین کیفیت، تسهیلات در تجارت، به میان آوردن قواعد و معیارها و برای تطبیق آنها و حفاظت از محیط زیست ایجاد شده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا